Mistäköhän johtuu,kun on ollut hellettä tekee mieli syödä suolaista?ja sitten kyllä janottaakin..

On ollu himo syödä silliä joka päivä..nut laitoinkin lohta suolaan..

Avainsanat: mieli suolaista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.06.2013 - 10:06

Eikös se johdu siitä, että hikoillessa elimistö menettää suoloja. Niin ainakin olen luullut.

Kysyjän kommentti

Kiitos..näinhän se taitaa olla,että suolaa häviää..kun hikoilee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.06.2013 - 11:56

Leo-sedän kanssa samoilla linjoilla ollaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2013 - 17:14

Minulla taas on ollut syömisen vähentäminen jo ennestään mutta juomista lisännyt huimasti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.06.2013 - 09:34

Niin se kai on, että elimistöstä häviää hikoilun myötä suolaa, ja vaatii tilalle uutta vaikkapa sillin muodossa, ja se sitten janottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2013 - 20:31

Sama juttu, mieluummin suolaista kuin makeaa. Kai elimistö tarvitsee sitä tilalle, hikoilun tuodessa sitä elimistöstämme pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 06.06.2013 - 19:13

mitä enenmmän juo tai syö, sitä enemmän janottaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2013 - 19:01

Mainiota,että janottaa,sillä keho tarvitsee vettä ja suolamineraaleja,niitähän poistuu hikoillessa.Ja jos joku sanoo ettei hikoile,lupaan kuskata VTT:lle tutkimuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2013 - 21:27

ja kun on helle niin tulee juotua, mutta suolainen saattaa jäädä vähemmälle.

Niin ja mä en hikoile. Tai siis se on vaikeaa aineenvaihdunnan häiriön vuoksi.