Mitä ostatte ulkomailta apteekista kotiin tuomisiksi?

Joissakin maissa esim. antibiotteja saa ilman lääkärin määräämää reseptiä.

Avainsanat: ulkomaa apteekki lääkkeet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.05.2013 - 23:00

Yhden ainoan kerran olen tuonut äidilleni käärmesalvaa Pietarista. Oli oikein lappu mukanani, jossa se nimi oli venäjän kielellä kirjoitettu. Ja tietenkin äidin pyynnöstä. En sitä muuten olisi ostanut. Ja itse ostotapahtumakin oli aika mielenkiintoinen. Yhdelle tiskille jonotin sitä salvaa pyytämään. Toiselle tiskille piti sitten mennä maksamaan ja takaisin jonottamaan maksamisen jälkeen sinne ensimmäiselle tiskille että sain sen mukaani, kun esitin maksukuitin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.05.2013 - 20:40

Kotiin tuotavaksi en yleensä osta mitään, mutta jos matkalla on tarve jostakin, niin käyn ostamassa paikallisesta apteekista. Joskus olen tarvinnut antibioottikuurin, joskus särkylääkettä, joskus silmätippoja, kun hiekka ärsyttää silmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.05.2013 - 23:19

Vain ja ainoastaan Thaimaasta ainetta, jossa on erittäin hyvä aine itikoiden pistosten aiheuttamaan kutinaan ja samassa putkessa on inhalaattori tukkoiseen oloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 24.05.2013 - 02:44

itse en kyllä mitään, mutta emäntä on jotain rasvoja joskus ostanut ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2013 - 10:43

Harvemmin tuon apteekista mitään kotiin, mutta on tullut päänsärkylääkkeitä joskus ostettua apteekeista heti käyttöön..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2013 - 12:37

Aquilea magnesiumtabletteja Kanarialta. Vahvoja ja auttavat magnesiumin puutostilaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2013 - 12:39

Advil Cold & Sinus flunssalääkettä.

Lähteet:
respiratory.advil.com/advil-...-and-sinus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2013 - 19:56

Kyllä on usein tullut ostettua Voltaren voidetta miehelleni,kun on huomattavasti halvempaa..kun täällä suomessa..
Tallinan reisulla ostan Guttalax tippoja..koimassa vastaava(laxoberin) tallinan hinta 5 euroa pullo ja täällä apteekissa noin 13 euroa..auttaa hyvin ummetukseen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2013 - 17:47

Itse en ole ulkomailla edes käynyt, mutta kaveri osti tallinnasta chili-laastareita lihaskipuun.En tiedä lähtikö lihaskipu, mutta iho paloi karrelle laastarin kohdalta. Minä luotan suomalaiseen apteekkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2013 - 23:38

Ei ole ollut tarvetta, onneksi, ostaa ulkomailla apteekista mitään. Kotiintuomiset ostan ihan muualta kuin apteekista, jos mitään ostan.