Kaunein ja rakkain omisamasi esine, mikä muistoarvo siihen liittyy?

Viite saa olla räsynukesta aina puuhevoseen saakka.

Avainsanat: rakas esine

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2013 - 21:26

Vähän vaikea kysymys, johon saattaisin vastata ensi viikolla aivan toisin...Mutta kyllä se varmaankin on vuonna 1939 mummoni veljen veistämä ( hän muuten oli täysin sokea) patsas heidän silloisesta pystykorvastaan. Patsas on veistetty yhdestä puusta ja on kuulemma aivan tuon edesmenneen koiran näköinen.Patsas on kaunis ja sillä on myös tärkeää tunnearvoa.Patsaan veistäjä kuoli muutama vuosi sitten, reilun sadan vuoden ikäisenä.

Kysyjän kommentti

Kiitos Girasol. Sokean vesistämä patsas, hieno juttu.\r\n

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2013 - 21:58

Pieni kuparipannu, jonka sain ollessani -50-luvun lopulla yhden kesän tätini luona Ruotsissa, sain sen jo tuolloin vanhalta sukulaistädiltä leikkeihini ja sain tuoda sen mukana, kun tulin syksyllä aloittamaan koulunkäyntiä, se on monissa leikeissä saanut kolhuja kylkiinsä, muuta edelleen kulkee mukanani ja nykyisin on keittiössä, muistuttamassa lapsuuden lämpimistä kesistä ja leikeistä....ja ensimmäisestä ulkomaanmatkasta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2013 - 12:16

Minulle rakkaimmat esineet on edesmenneen isäni 18:vuotislahjakseni antama lasinen joutsenlintu, sekä rakkaan ukkoni omin käsin kuparinpalasta ja visakoivusta tekemät kolmet korvakoruparit. Lasilintu tuo joka päivä lämpimiä muistoja isästä ja korvakorut ovat hyvä osoitus siitä, että olen valinnut elämänkumppanikseni maailman ihanimman miehen. Minulle rakas esine on myös poikani ala-asteella tekemä tiffanylasilintu joka on juuri sillä oikealla tavalla vähän epäonistunut minkä helyydellä saajalleen tehty työ pitää ensikertalaiselta ollakkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2013 - 13:44

Olin alle 10-vuotias kun, tarkkaa vuotta en muista, 50-luvulla sain mummultani synttärilahjaksi kipsisen istuvan koiran, joka on liki puolet oikeasta koosta. Se oli silloin kaunein esine mitä minulla oli ja rakkain se on vieläkin, vaikka kauniimpia olen sen jälkeen saanut. Kerään soittorasioita ja niitä on monta kaunista ja rakasta lahjaksi saatua (ja itsekin hankittua).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.05.2013 - 22:00

Kyllä se on ehdottomasti poikani tekemä puukauha joskus 9-vuotiaana. Siitä en luovu koskaan. Näytin sitä juuri hänen tyttärelleen joka tuumasi että onpas söpö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2013 - 09:27

Kyllä se on ensimmäisen lapseni tekemä puutöissä maustehylly, mihin vain muutamme niin aina on saanut toimia hyllynäni, joskus kun aika jättää poika saa omansa takaisin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.05.2013 - 23:10

Serkkuni antama omatekoinen kaivinkone. On kukkapurkin alusena. Rakas serkku - muistan aina hänet kun katson sitä kaivinkonetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2013 - 12:56

Åidiltäni perimä platinainen timattisormus, joka on teetetty viime vuosisadan alkupuolella. Sormukseen ja sen antajaan liittyy minulle tärkeä ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2013 - 15:00

Rakkaimmat, eivät ehkä kauneimmat ovat minulle iskän tupakkakaappi ja työkalupakki. Molemmat aikaa nähneet, vanhat ja kolhiintuneet, mutta aina minun lapsuuteeni kuuluneet. Ja nyt iskän kuoleman jälkeen minun luonani hyvän kodin saaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2013 - 20:08

Mummovainaan piironki tulee ainakin ensimmäisenä mieleen, mutta sille oli parempaa käyttöä lapsiperheessä, jossa kerätään vanhaa tavaraa. Antamisen ilo on paras ilo!