Missä on vaivaisukko-, ja akkanäyttely , sekä mahtuu yksi teinipoikakin mukaan. Näyttely alkaa 25.5. ja kestäää elokuun loppuun?

Näyttelyyn on saatu noin 40 vaivaisukkoa. Mukana on Suomen vanhin vaivaisukko Hauholta 1600 luvulta, sekä Suomen ainoa vaivaisakka Soinista. Keuruu lähetti 2 kpl, toinen ukko ja toinen teinipoika.
Esimakua saa näyttelystä Pelastakaa vaivaisukot ry:n hienoilta kotisivuilta.Ukot ja akka oli peitelty huopiin matkan ajaksi auton lavalle , jonka kyljessä lukee hellä ja lämpöinen.toivotaan, että tuovat mukanaan meillle paljon uusia tarinoita ja ystäviä.

Avainsanat: vaivaisukot- vaivaisakat ja teinipoika harjoittelijana

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2013 - 22:21

Ihan tuossa naapurissahan nuo vaivaisukot ja -akat kokoontuvat eli siis Kerimäen kirkolla

Invalidisäätiöllä Helsingissä toimivan Galleria Ortonin piirissä syntynyt Pelastakaa vaivaisukot ry. järjestää yhdessä Kerimäen kappeliseurakunnan kanssa kesällä 2013 Kerimäen kirkossa – maailman suurimmassa puukirkossa – mittavan, nelisenkymmentä ukkoa sisältävän vaivaisukkonäyttelyn. Suurin osa ukoista on 1800-luvun alusta, vanhin – Hauhon ukko – on peräti 1600-luvun lopulta, ja on siitä huolimatta luvannut saapua Kerimäelle. (Invalidisäätiö Orton)

Lähteet:
Ortonin sivut ja vähän kotiseututuntemustakin mukana.

Kysyjän kommentti

Kiitos Tanneli, siellä ne ihmettelevät nyt meikäläisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2013 - 11:48

Kerimäellähän on tuo kuuluisa vaivaisukkokin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2013 - 12:16

Yhdyn edellisiin vastaajiin , eli sanon saman kuin hekin: vaivaisukko ja -akka näyttely on Kerimäellä. Täältä minun asuinseudultani sinne lähti näyttelykutsun kuultuaan yksi ukko, itsensä Hannes Autereen veistämä komea luomus.