Oletko käynyt näistä kohteista missään?

Vain Venetsia käyty :)

Lisätty: 01.05.2013 - 15:57

www.iltalehti.fi/matkajutut/...8_ma.shtml

Lisätty: 01.05.2013 - 15:57

Ja se painovirhepaholinen korjasi vihdoin linkin mukaan kysymykseen :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.05.2013 - 14:08

Venetsiassa käyty ja sinne haluaisin vielä uudelleen, vaikkapa joskus keväällä. Alpeilla autoiltu kesällä, mutta tuskin tulee mentyä uudelleen.

Kysyjän kommentti

Kyllä se Venetsia minunkin sydämeni aikanaan sai läpättämään;upea paikka ! Varsinkin, jos pääsee näkemään turistisesongin ulkopuolella...Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.05.2013 - 11:33

Siis mistä kohteista? Kun ei näy minkäänlaista listaa tai vastaavaa josta valita. Vai sisältyykö tähän joku kompa. Voin kuitenkin jo sanoa että tuskin olen käynyt.

Lisätty: 01.05.2013 - 19:56

No niin, nyt kun se linkkikin vihdoin ilmestyi, niin voin vain todeta että arveluni oli oikea. En ole käynyt noissa missään. Alaska kiehtoisi, mutta on kuitenkin sen verran kaukana, että taitaa jäädä käymättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2013 - 19:46

Vain Venetsiassa ja Alpeilla olen ollut,Venetsia oli hieno,samat kulissit kuin leffoissa,pastellinvärisiä palazoja kanavien varsilla ja Alpit ovat komeita vuoria,joilla todella tuntee itsensä pieneksi,kaunista kuin taivaassa(voisin kuvitella),se sininen taivas ja korkealla kirkuvat mustat linnut,sievien kylien sieviä taloja,väriskaalat tumma puu ja valkoisuus ja kirkko kaiken keskellä,vihreitä alppiniittyja ja lehmänkellon kilkatusta.Kesäidylli tai upea talvimaisema,kuunpaisteessa ympäröivät vuoret ja kylän valot,katsella niitä jostain ylempää rinteeltä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.05.2013 - 20:10

Eipä ole tullut käytyä - tuskin koskaan käynkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2013 - 20:53

Olen käynyt Alpeilla parisenkymmentä kertaa, mutta lähes aina eri paikoissa, joten mitään vertailua eri vuosien välillä en ole voinut tehdä. Jäätiköiden alareunojen vetäytyminen on kuitenkin kiistaton tosiseikka, josta on vertailevaa kuvamateriaalia vaikka kuinka paljon.
Omilla reissuillani vain yhtenä talvena (Cervinia/Zermatt 2006) lunta on ollut niin vähän, että jotkin laskettelurinteet olivat lumen puutteen vuoksi suljettuina. Yleensä lunta on aina ollut paljon enemmän, kuin Suomessa, vaikka ollaan yli 1200km etelämpänä, kuin Helsinki; mannerilmasto ja parin kilometrin korkeus tekevät tehtävänsä.
Eipä tässä sitten tavallinen pulliainen oikein tiedä, mihin näissä ilmaston lämpenemisasioissa pitäisi uskoa, kun osa tutkijoista puhuu kasvihuoneilmiöstä ja osa väittää, että jonkinlainen seuraava minijääkausi olisi tulossa ehkä jo tällä vuosisadalla. Jälkimmäiset saattavat toki olla öljyteollisuuden lobbareita, mutta ota noista nyt sitten selvää.
Itse joka tapauksessa käyn Alpeilla tulevaisuudessakin niin kauan, kuin kunto kestää, oli lunta tai ei.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Seuraa...C3%A4kausi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2013 - 22:06

Vain Venetsia on noista paikoista sellainen jossa olen käynyt, kävin siellä heinäkuussa, ja turisteja oli aivan tolkuttomasti. Toista visiittiä Venetsiaan tuskin teen.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 03.05.2013 - 04:03

en ole noissa käynyt, pysyttelen välimeren rannoilla (talvella jopa kanarialle asti ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2013 - 22:42

Kyllä nuo paikat on tuntemattomia minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2013 - 21:28

Alpeilla olen autoillut, Itävalta, Italia, Sveitsi ja Ranska. Venetsiassa ei voi autoilla?