Oletko joskus matkallasi sairastunut vakavasti? Miten kaikki sujui?

Minulla on ollut Cambylobagteeri Mallorcalla...Hotellivieraista sairastui muutama muukin minun lisäkseni.Syy löytyi liharuuasta ... Etelän lämmössä 40 astetta kuumetta ei ole järin mukavaa...

Avainsanat: sairastaa matkalla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2013 - 17:34

No tulipas nyrjäytettyä nilkka Sisiliassa ja se vasta hauskaa oli unohtivat minut röntgeniin noin 2 tuntia, oisittepa kuullut mikä älämölö pääsi kun hoitaja oli tuomassa potilasta ja huomasi minun istuvan siellä, tietää nuo ihmiset jotka ovat kovaäänisiä jo puhuessaan..
Hengissä selvittiin ja onneksi oli tuo matkavakuutus...

Kysyjän kommentti

Sattumia kerrakseen!Onnellinen loppu kuitenkin... Kiitos vastauksesta .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2013 - 18:39

Yhdellä reissulla tuli viimeisenä yönä maha niin kipeäksi, että soitin keskellä yötä matkaoppaalle, joka tilasi lääkärin. Lääkäri oli sitten sitä mieltä, ettei se ole mitään niin vakavaa, etteikö seuraavana päivänä voisi lentää suunnitellusti kotiin. Suomessa sitten selvisi, että sappikivethän ne siellä kaipasivat huomiota. Matkavakuutus muistaakseni korvasi lääkärin yöllisen visiitin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2013 - 19:56

Marokossa ollessani sain kovan kuumeen ihan ilman syytä. Matkaopas sanoi, että jokaisesta lentokoneellisesta talvella sairastuu kuumeeseen muutama lomalainen. Lämpötilaero oli niin suuri. Lähtiessä Hesasta -25 astetta pakkasta, Marokossa +25 lämmintä. Johan sitä vähemmästäkin pohjolan tyttö sairastui. Itsekseen meni ohi se kuume parissa päivässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2013 - 20:03

Yhdellä kairon reissulla yllätti "faaraon kirous" oikein kunnolla, kolme päivää meni vatsataudin kourissa, ja jotenkuten selvisin paluulennolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.04.2013 - 21:43

Puuta ihan pitää koputtaa... toistaiseksi olen pysynyt terveenä joka vuotisilla reissullani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2013 - 08:11

monia vuosia olen reissannut,ei ole ees flunssaa tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 01.05.2013 - 01:33

en onneksi koskaan, kop kop kop ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2013 - 12:50

Oltiin Romaniassa banaaniveneajelulla. Veneen kuljettaja päätti kaataa banaaniveneen ja siinä rytäkässä - kaikki tapahtui varoittamatta ja odottamatta, puolisoni löi pään takana istuvan kanssa yhteen. Takanaolevalla vuosi nenästä runsaasti verta, mutta kuljettaja ei huomannut mitään vaan jatkoi ajamista, kun kaikki olivat taas kyydissä.

Päästyämme rantaan puolisoni sanoi, että päähän sattuu. Hän kompasteli ja sitten alkoi osentamaan. Päästyämme hotellille puolisoni kaatui sänkyyn, enkä saanut häntä hereille.

Juoksin hotellin altaalle jossa ryhmämme muita jäseniä oli ja he neuvoivat pyytämään apua hotellin respasta. Vastaanottovirkailija soitti paikalle lääkärin. Lääkäri, joka tuli paikalle nopeasti antoi jonkin injektion ja soitti ambulanssin. Puolisoni vastasi injektion jälkeen puhutteluun.

Lähdimme lähimpään kaupunkiin ambulanssilla. Sairaala oli likainen ja vanhanaikainen. Vessassa oli reikä lattiassa ja ulosteita ja eritteitä ympäri seiniä ja lattioita.
Puolisoni sai lähetteen röntgeniin, hirvitti millaisen määrän säteilyä hän saisi. Röntgenin jälkeen hän oksensikin taas.

Onneksi kuvissa ei näkynyt mitään vakavaa ja puolisoni oli jo paremman oloinen saatuaan lääkkeitä, joten lähdimme taksilla takaisin hotellille. Lääkäri pyysi meitä käymään seuraavana aamuna luonaan klinikalla ja näin teimme.

Myöhemmin kotona mietin, että minunhan olisi pitänyt herätellä puolisoani yöllä muutamaan otteeseen, aivotärähdyksen takia, mutta tähän kukaan ei huomannut neuvoa. Onneksi heräsi aamulla!

Lisätty: 21.06.2013 - 12:59

Toisella reissulla ollessamme Kreikassa, Rhodoksella, kävelimme rantakatua, kun puolisoni lysähti kivusta huutaen maahan ja piteli nilkkaansa. Maassaa oli ollut kuoppa ja nilkka vääntyi. Pääsimme hotellille ja minä taas hakemaan apua. Oli sunnuntai ja kysyin neuvoa pihabaarista. Sain sieltä pussillisen jäitä. Ystävällinen baarimikko kertoi, että apteekkiin ei kannata lähteä, kun ne on sunnuntaisin suljettu, mutta klinikalle voi lähteä. Nilkka ei selvästikään ollut murtunut, joten päätin koittaa onneani ja menin läheiseen kauppaan ja sieltä löytyi ensiapuside! Kolmen koon ohje toteutui hienosti: kylmä, koho, kompressio.