Oletko koskaan vaihtanut pölynimuriin johtoa?

Johto ei enää kelaudu imurin sisään.Meillä on mökollä tälläinen imuri.

Avainsanat: imuri johto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2013 - 23:06

Jos itse johdossa ei ole näkyvää vikaa esim. ihan kovettunut, solmu tms. joka estää kelautumisen, niin vika on siinä jousessa joka sen johdon vetää sisään, varsinkin jos se ei kelaudu ollenkaan tai vain hyvin veltosti. Jousi voi olla katkennut tai sen alkupää irronnut kolostaan.
Johdon vaihtaminen ei ole vaikeaa, mutta se purku- / kokoamistyö voi olla.
Ongelmaksi jää yleensä se, että se uusi pistöke on vähän suurempi kuin entinen, eikä se mahdu enään sille varattuun koloon siinä imurissa.
Sen jousen (jousipakan / -kiekon) käsittely (kiristäminen) on hyvin hankalaa ja jopa vähän vaarallista, jos se pääsee purkautumaan sitä käsitellessä, sen laukeaminen on estettävä jotenkin tehokkaasti.
Kodinkonekorjaamo on oikea paikka sen työn tekemiseen.

Kysyjän kommentti

Kiitos hyvästä vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2013 - 09:21

Juu joskus vaihdoin johdon imuriin, joka oli muuten kuin uusi mutta johto oli venutettu rikki ja oli mennyt jotenkin kierteelle eikä enää kelautunut. Oli aikamoinen palapeli, ennenkuin sain sen johdon vaihdetuksi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2013 - 09:59

Onneksi on johdot kestäneet imurin iän,nykyinen Mielen cat&dog toimii kuin unelma,kun sen ottaa esiin komerosta ja käyttää.Asiasta viidenteen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2013 - 14:19

Isäntä yhdeltä ammatiltaan sähkömies...Sanoi,ettei kannata.Menee kuulemma hermot ja ikä ja terveys :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2013 - 19:18

Eipä ole tarvinnut koskaan vaihtaa yhteenkään imuriin johtoa. Ne ovat onnekseni kestäneet ehjinä yhtä kauan kuin itse imuritkin eikä minun näinollen ole tarvinnut koskaan kokeilla osaisinko moista työtä. Epäilen etten osaisi, ei kuulemma ole mikään helppo ja nopea homma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2013 - 19:23

Nyt peesaan girasolia. Ei kannata. enkä uskaltais käyttää tee-se itse-miehen-kyllä-mä tiedän-että-korjaantuu- jälkeen. Edes imuroida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.04.2013 - 19:29

Ja minulla on kotona sellainen imuri. Johtoa en vaihda, mutta imurin kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2013 - 19:55

Eipä ole tullut johtoa vaihdettua, imuria kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2013 - 11:44

Eipä ole koskaan tarvinnut vaihtaa mutta imurit ovat muuten lakanneet toimimasta joten aina on ostettu uusi ja nyt tämä huippukallis imuri joka on meillä niin kaikki saa ostaa varaosina jos tulee ongelmia... Kirby imuri meillä on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.04.2013 - 21:42

En ole vaihtanut johtoa, kelaussysteemi on silloin hajonnut jos ei mene sisään. Ostan mieluummin uuden imurin tilalle kuin lähden vanhaa sorkkimaan.