Asuuko teillä naapurissa joku valopää, joka alkaa tamppaamaan mattoja ennen kahdeksaa aamulla?

Tai remontoimaan autoa? Toimiiko se moottori nyt varmasti? Säälin suuresti vuorotyötä tekeviä!

Lisätty: 26.04.2013 - 19:00

Mielestäni hiljaisuus ennen yhdeksää aamulla ja kymmenen jälkeen illalla on aika kohtuullista.Ihmiset käyvät töissä eri aikoina ja nukahtaminen voi olla toisinaan vaikeaa, jos joku raapii haravalla olematonta lehteä juuri ikkunasi alla, käynnistelee moottoria ja kokeilee kaasaria tai tamppaa niitä mattoja hajalle.Puhumattakaan nurmen leikkaamisesta! VARSINKIN, jos sillä melun tekijällä ei ole mitään väliä, mihin aikaan sen hommansa tekee... Mutta tietysti kiusa se on pienikin kiusa.Ja pääsee sitten itse aikaisin nukkumaan, että voi taas herätä aikaisin kiusaamaan naapureita...

Avainsanat: äänekkäät toimet ennen kahdeksaa aamulla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2013 - 08:26

Meillä kyllä tampataan mattoja jo joskus ennen kahdeksaakin lauantai aamuisin ja kymmeneen mennessä on siivoukset siivottu.En pidä tätä mitenkään valopäisenä touhuna.Yöllä tamppaus ois ihan syvältä sieltä.Täällä missä asumme on tosi vähän maton tamppaajia,kertaakaan ei ole tungosta ollut puistelutelineelle.Siivous homma on parasta hoitaa aamulla.

Kysyjän kommentti

Uteliaana kysyn, että miksi on parasta siivota aamulla? Tietääkö ne matot kellonajan?Itse siivoan silloin, kun ennätän, en kuitenkaan yöllä. Uskon hyvin myös sen, ettei kahdeksalta aamulla ole matontamppaajia, ettei tungosta synny...Tietysti, jos on itse tottunut tiettyyn rytmiin. Mitäpä siitä poikkeamaan....Työssäkäyvät eivät kuitenkaan välttämättä ymmärrä,on ne korvatulpat käytössä tai ei.Tai sitten on todella hyviä ja mukavia naapureita : ) Kaikella ystävyydellä.Ajattelemisen aihetta kaikille ja kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.04.2013 - 11:58

Ei ole naapureita niin lähellä, että häiriöksi olisivat. Kauriita, peuroja, kettuja, myyriä, lintuja ja ym lukuunottamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2013 - 15:54

Ei ainoastaan joskus talkkari innostuu jotain tekemään mutta onneksi vasta klo 8.00 aikaan..
Mutta jossain asunnossa porataan usein ja aina pyhysin ja tosi myöhään iltaisin, se ärsyttää todella, eikä vielä mitään sillä on niin pahuksen huono porakone joka jurraa ja jurraa vaikka kuinka kauan, pitäisi varmaan lainata ukon Hilttiä joka poraa hetkessä reiän eikä junnaa paikallaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2013 - 18:50

Onnekseni ja ilokseni naapuristossamme ei asustele niitä joiden intohimona on tehdä kotityönsä mitä omituisimpiin kellonaikoihin ja häiritä näin jatkuasti vuorotöitä puurtavia ihmisparkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2013 - 19:00

Onneksi ei enää, talossamme asui nuoripari, jolle iski siivousvimma aina sunnuntaiaamuisin ja mattojen tamppaus oli osa sunnuntaiaamun taustamusiikkia, onneksi ovat muuttaneet pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.04.2013 - 23:05

asuuhan se, ja tykkää myös nurmikonleikkuusta silloin kun naapurit nukkuu ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2013 - 19:30

Minä, toimeton, herään joskus lauantai-aamuisin siihen, että joku hakkaa rytmiä. Mattoonsa. Ja sunnuntaina. Kirkonkellot. Ei pidä valittaa, ne rytmittää sinun päiväsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.04.2013 - 19:33

Meillä saa seitsemästä alkaen tehdä mitä vaan töitä. Tekee ne aura-autotkin talvella, huoltofirmat kesällä ruohoa leikkaavat jo ennen ylösnousua. Ei siinä auta kuin pistää korvatulpat niiden, jotka haluavat aamusta nukkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.04.2013 - 21:37

Asuu... mutta minkäs teet, pakko kestää.