Joko pääsit pihalla kevättöihin?

Jos joku olisi viikko sitten povannut minulle, että viikon päästä lumet ovat lähteneet ja pääset haravoimaan, olisin haistattanut. Lumet ovat kaikonneet täältä Etelä-Savossa olevalta pihalta - ja minä haravoin. Kukat ovat alullaan ja lintujen kuoro on saanut lisää laulajia.

Avainsanat: piha kevättyöt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2013 - 00:26

Kevään ihme taas tapahtunut,hillitöntä haravoimista,tulppaanin terhakat alut puskee maasta ja mustarastaat lauleskelee koivun ylimmillä orsilla.Ihanaa!

Kysyjän kommentti

Kiitos. Touhua riittää - vielä pitkään. Ainakin meillä on paikoin niin märkää, ettei sieltä haravoimaan pääse, kuivat kohdat on jo siistitty.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2013 - 06:50

Ei lumenhäivää enää pihapiirissä, joten vauhtiin on päästy keväthommien suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2013 - 12:30

Aika vetiseltä piha näyttää.Toki olen jotain tehnyt,muutamaa kukkapenkkiä kuopsuttanut ja risuja keräillyt;paria puskaa pienemmäksi leikellyt.Mutta lunta on vielä paikkapaikoin, joten antaapi vielä olla.Niin, paitsi kalkkia ollaan nurmelle viskelty, ettei sammalta niin sekaan kasvaisi.Tulppaanit hyvällä alulla! Ja orvokit amppeleissa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.04.2013 - 12:47

En nyt ihan pihatöihin ole päässyt, mutta parveke on jo ilmettään muuttanut.
Ostin sinne orvokkeja. Ovat uuden uutukaisessa kukkahyllyssä, jonka ystäväni teki. On toden totta nyt nätti. Kunhan tässä kevät etenee, vien lisää taimia sinne kasvamaan, kukkia, herneitä, tilliä, persiljaa, ruohosipulia. Sitten alkaakin jo näyttämään parveke pihalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2013 - 18:01

Eipä ol tuota pihaa, joten en päässyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2013 - 18:36

Enpä ole päässyt .On tuo meidän suoperäinen rivitalonurmiko vielä senverran märkää, ettei sinne ole menemistä. Luntakin löytyy vielä muutama kasa sieltä mikä sekin osaltaan estää pihatöiden aloittamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2013 - 22:22

Kyllä tässä saanut pihalla hääriä..piha oli kunin kaatopaikka,kun koivuja kaadettin..Nyt olen saanut halot pinottua..ja pihan rojuista siistiksi..
Kukkapenkkejäkin aloittellut siistimään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2013 - 09:50

Vähän on jo pihaa siivoiltu ja kuusiaitaa leikattu.