Oletko saanut sakkoja virkavallalta esim.autoillessasi?

Avainsanat: sakot liikenteessä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2013 - 15:55

Menin halpaan, 1976 oli Porvoon moottoritietä avattu liikenteelle saakka missä risteää vanhantien kanssa nykyään. Olimme menossa autokilpailuun Lappeenrantaan ja noustessani Kehä III lta sille meni valkoinen farmari Volvo 80 lätkä peräpelissä vierellä. Vähän näpäytin että pääsin edelle 120 km konetielle. Kaverin kera juttetelimme ja kuinka ollakkaan se "kartano" oli siirtynyt eteen hidastaen nopeuttaan. Meillä oli vähän kiire sinne perille kisan katsastukseen ja lähtiessäni ohittamaan tuo "kartano" kiihdytti kanssa. Sen kyyti ei riittänyt ralliminilleni. Missä siirrytään vanhalle tielle oli virkavalla lapanen pystyssä minulle, mutta Volvo meni ohi. Kytät ajoi varmaan sitä ja sain ruhtinaalliset sakot. Sitten sakottajilta kyselemään onko ennen Lappeenrataa muita ansoja, nyt meille tuli entistä kiireempi sinne ettemme menetä mahdollisuuksia ennen kisaa virhepinnojen muodossa. Eivät "mopet" kertoneet!!!! Sen jälkeen en ole saanut sakkoja, nähtävästi liikennöin sääntöjen mukaan?

Kysyjän kommentti

Jumppiksen värikästä elettyä elämää :) Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2013 - 14:40

Yhdet ylinopeussakot on tullut ja parit parkkisakot, ja muutaman kerran peltipoliisilta huomautus lievästä ylinopeudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2013 - 14:54

Itse en autolla ajele..mutta mieheni on saanut kerran parkkisakon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2013 - 18:35

Sakko on mulle tuntematon juttu, siis elämäni aikana en ole koskaan moista saanut, mieheni on saanut elämässään yhden istui kyydissä ilman turvavyötä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2013 - 18:51

Yli 20 vuotta sitten ylinopeudesta. Laina-autossani ei toiminut nopeusmittari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2013 - 12:11

sakkoja tullut täällä monta kertaa,sakko on noin 2e kerta.poliisin perhe syö sillä rahalla illallisen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2013 - 14:28

Ei se virkavalta edes noteeraa minua pientä vanhaa kulkijaa rollarini kanssa liikenteessä. Miksei ne voisi sakottaa jos mokaisin päin punaisia, tosin ei täällä ole valojakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.04.2013 - 16:33

En ole saanut enkä saa. Ei ole ajotaitoa, ei ajokorttia eikä autoa. Turvassa olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 16.04.2013 - 23:11

80-luvulla sain ylinopeusesta rikesakon ja punaisia päin ajosta ihan oikean sakon, sen jälkeen muutamat parkkisakot, niitä ilmeisesti kunnassa kaivataan sen verran että pysäköinti tehdään paikoin melko hankalaksi :(