Onko teille käynyt näin,että koira syö teidän ruuat mitä ei ollut tarkoitettu koiralle?

Tänään tein savolohilaatikon..laitoin tuulikaappiin jäähtymään..ja ovi jäi vahingossa raollen..ja Osku haistoi herkun ja söi koko kupin tyhjäksi..Toivon mukaan ei tule nyt ripulille..
Minun oli kyllä syy tähän,kun en ovea laittanut kunnolla kiinne..niin en vionut olla vihainen..

Lisätty: 01.04.2013 - 19:43

Kiitos kaikille vastanneille..oli tosi hauskoja kommellksia sattunut..en osannut äänestää parasta,kun kaikki oli hyviä....oli todella hauska lukea niitä..

Avainsanat: koira syi minun ruuat.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2013 - 18:57

Ripuli tulee melkosen varmasti.Toivottavasti olit perannut kalat hyvin...Ja toivottavasti selviätte vain vatsavaivoilla...Suosittelen koiralle kevyttä lenkitystä,että vatsa toimisi.Kotikonsteina voisi lisäksi tarjota vaikka A-piimää...Jos on vatsaa tasapainottavaa lääkitystä, niin sekin olisi hyväksi;vaikka Aptuksen Attapectia.Raejuustoa tai keitettyä riisiä jos ripuli yltyy hankalaksi...
Mutta jos koira on teräsvatsainen ja sekaruokaan tottunut, voinet selvitä säikähdyksellä :)

Mieheni ISO saksanpaimenkoira söi toissa vuonna anopin joulukinkun.Tai oikeastaan nappasi kinkun luineen tuulikaapin hyllyltä ja otti kinkusta luun.Lihat olivat pitkin tuulikaapin lattiaa...Muuten meillä ei onneksi koirat koskaan ole ihmisten ruokiin koskeneet :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2013 - 20:38

Meidän iso schäferi-poika vetäs lähes 7kg kinkun hotkasemalla,kamara oli lattialla.Kinkku odotteli kaupasta korppujauhoja ja jäi esille,eikä toinen ollut voinut vastustaa,vaikka muuten ei koskaan varastanut pöydältä mitään.Onneksi EKK(pienelänklinikka)oli silloin nurkilla ja sinne hipsuteltiin,siellä pistivät piikin niskaan ja antoivat mulle mustan muovisäkin,että kerää pihalla talteen,mitä tulee ja tulihan sitä jokunen kilo,punnitsivat ja kysyivät kinkun koon.Senjälkeen saivat mun pelästymään melkein kuoliaaksi,kun koirulin jalat petti,mutta pistivät uuden piikin niskaan ja avot lähdettiin kotiin,laskun ja selvityksen kanssa,koira on syönyt kinkun.Normaalisti olisin voinut syöttää suolaa,mutta oli tulossa joulunpyhät,enkä arvannut jäädä sulattelemaan viitisen kiloa suuria kinkunkappaleita koiran mahassa.Ties miten olis mennyt,nyt meni muutama sata markkaa ja uusi kinkku hankittiin alennuksella jouluaaton viime hetken kaupasta.Se oli se joulu,kun koira söi kinkun...

Lähteet:
inkku

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2013 - 20:46

Edesmennyt koirapoikani söi isännän terassille jättämän hirvenmaksan. Vähän harmitti, ei saatu grillimaksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.03.2013 - 22:20

Koiraa ei ole ollut, mutta kissat pistellyt poskeensa jotain pientä ihmisille kuuluvaa. Jo manan majoilla oleva kissa lipitti isännän lasista maidot, vei voileivältä leikkeleet ja muuta vastaavaa. Tämä nykyinen kissani ei ole muuta tehnyt, kuin tiskipöydällä nuollut ruokalautasen puhtaaksi. Ja kerran kävi kupista hakemassa juuri peratun silakan. Ja jostain muuta on tehnyt, en ole huomannut tai en nyt satu muistamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.03.2013 - 22:49

tytöltä tippuu vaikka mitä ja koira on tietysti odottamassa, joskus sitä hellytään sen verran että annetaan omia ruokia koiralle, yleensä vain jämät, mitään ei ole päässyt varastelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2013 - 06:31

Ei ole koiraa, mutta kissa saattaa joskus hiipiä sohvalla viereen ja jos leivällä on leikkelettä (juustoa tai makkaraa) niin käpälä saattaa salamannopeasti räpätä leikkeleet leivältä parempiin suihin. Ruokapöydälle kissa ei nouse, mutta joskus saattaa toisten ruokaillessa nousta vapaalle tuolille istumaan, eli ruoka-aikaan on viisainta täyttää myös kissankuppi valmiiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2013 - 09:48

Kauan sitten koirani Sussu ( ensimmäinen koiramme) olin leiponut pullia ja laittanut jäähtymään leikkuulaudalle ja kas kummaa en edes hokannut että koiramme olisi niitä halunnut, no siinä taisi puoli pellillistä mennä ja kyllähän vatsaa väänteli ja ulkona kävimme tiiviiseen tahtiin...
No vahingosta viisastuin ja en enää siihen pitänyt jäähtymään vaan pöydälle.
Ja nyt taas Piki haluaa samaa mitä itsekin syön, ja syö nyt minun kanssa kilpaa päärynäomenoita ja vatsa kyllä sen kestää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2013 - 15:28

Jos kylän kirat, eivät omat.