Onko tullut nukuttua pukkisängyssä..ja olkipatjalla?

Mie oon lapsena nukkunut..

Avainsanat: pukkisänky

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2013 - 10:56

Kyllä vaan, nelkyt luvulla ja oljet vaihdettiin aina syksyisin puintikauden jälkeen uusiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 22.03.2013 - 19:23

Lapsena tuli sekin lysti koettua. Hyvät unet oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2013 - 19:40

Olkipatjalla mummon luona vintillä kesäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2013 - 20:23

Lapsena tämä on koettu ja muistan että kerran vuoteen täytettiin patjapusseja puhtailla oljila tms...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2013 - 21:43

Lapsena mummulassa. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.03.2013 - 22:00

Ihan varhaislapsuuttani en edes muista, mutta siitä asti mitä muistan, on ollut ihan oikea sänky patjoineen.
Yksi kyllä oli sellainen joka on jäänyt elävästi mieleen. Jatkettava sänky, jonka pohjavaneri petti aina pääpuolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.03.2013 - 22:48

en tiedä mikä on pukkisänky, mutta mummolla oli olkipatjoja aikoinaan, niitä piti pentuna käyttää kyläreissuilla ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2013 - 13:20

Mummolan vintillä kun melkein koko suku nukuttiin vierivierin pitkin poikin perheittäin, mummulla ja papalla oli 8 lasta ja kun nuo kaikki perheet olivat yhtäaikaa mummolassa ( kuten yleensä joka kesä)..
voi niitä aikoja ja ne tosi painavat peitot muistan ikäni, ja senkin kun mummu ja pappa olivat hommanneet armottoman määrän kylpytakkeja niin lapsille kuin aikuisille... saunaa varten.. voi nää ajat pitäis kirjoittaa ylös omia lastenlapsia varten ei sellaista aikaa he eivät saa kokea ikinä, sitä kaipaan.. ja siihen minä en pysty annan rakkauteni miten tämä mummo pystyy, AUTS meninkin jo aiheen ulkopuolelle, ANTEEKSI..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2013 - 16:17

Ompa olkipatjalla, matrassilla, vällyjen alla ja uskallan sanoa, että niissä sota-aikana oli täitäkin niissä vällyissä, ei oo enään. Ja Heteka, tuo maan mainio veturi.