Kun lähdet maapallolla ulos, missä päin maailmaa kastut eniten, siis sadevesimäärä suurin.?

Laitan nyt kategorian matkailun jos joudumme kauan hakemaan paikkaa.

Avainsanat: sadevesimäärä vuodessa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.03.2013 - 16:52

Ilmatieteenlaitoksen nettisivuilta löytyy tällaisia sateisia paikkoja:
Suurin vuorokausisade:
1870 mm Cilaos, La Reunion Island, 16.3.1952

Suurin kuukausisade:
Cherrapunji, Intia 9300 mm heinäkuu 1861

Suurin keskimääräinen vuosisade:
Havaiji, Kauain saari 11684 mm
Cerrapunji Intia 11633 mm

Suurin yhden vuoden sademäärä:
Cherrapunji Intia 22 987 mm vuonna 1861

Lähteet:
ilmatieteenlaitos.fi/saaenna...maailmalta

Kysyjän kommentti

sinulla oli paljon vastauksia. Minulla on sellainen vastaus, että Kolumbia, paikka Luoro, pilkut o kirjainten päällä. vuotuinen sademäärä 13 300 mm. Eniten sadepäiviä on taas Chilen Bahia Felixissä 325. \r\n(Tieto Tekniikan maailma v2013.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2013 - 20:52

Muusta en tiedä, mutta Englannissa sataa AINA, kun siellä olen ollut.Ja sitten maistuukin tee :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.03.2013 - 21:56

Ainakin mennä kesänä ei tarvinnut mennä kuin omalle pihalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.03.2013 - 12:01

Amatzonin sademetsässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2013 - 15:06

En tiedä tätäkään vastausta kun en ole ikinä mennyt maapallolla ulos, ei nuo muutkaan ole mennyt, vastaan että meillä sisällä suihkussa, vastaus on yhtä pölhö kuin kysymyskin,, maapallolla ulos..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2013 - 19:03

Niinpä niin, miten mennään maapallolla ulos???

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2013 - 15:20

Englantihan on aina ollut kutsutusti sateisin..
Mutta nyt on maailmankirjat niin sekaisin että on todella vaikeaa arvioida mutta sen sanon että Afrikka se todella ei ole..

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.03.2013 - 11:52

ainakin viime kesänä tuo paikka oli suomi, toivottavasti se on tänä vuonna joku sademetsämaa ;)