Löytyykö kätköistäsi lihamyllyä?

Itselläni on äidin peruja..mutta en ole käyttänyt..Tuli vaan mieleen,kun kunigaskuluttajassa oli jauheliha testiä...yllätys oli tuo niinsanottu paistijauheliha..että ei todellakaan ole paistista tehty.

Avainsanat: lihamylly.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.02.2013 - 07:06

Heitin sellaisen metallikeräykseen kun keittiön kaappeja siivosin, en käyttänyt kuin lohipateen teossa sitä, kauppias lihat jauhaa meille.

Kysyjän kommentti

Kiitos..saat kyllä hyvät jauhelihat..meilläin ei ole yhtään kauppiasta..joka jauhaisi jauhelihan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 22.02.2013 - 22:39

Kyllä - ihan parittain. Meillä onkin niille käyttöä. Syksyisin teen itse jauhelihaa hirvenlihasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2013 - 22:48

Enpä omista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2013 - 22:52

Vanha käsikäyttöinen,sekä moottorillakin toimiva löytyy ! Meillä noita kalamiehiä,niin jauhan aika paljon kalaa murekkeeksi.Ja samoin, kuin Ida sanoi edellä, jauhetaan hirvenlihaa, kun sitä vaan saadaan.Saapahan JUURI sitä,mitä haluaa, eikä oo "veikkiä " :)

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.02.2013 - 23:13

eipä ole kun on kaupan lihojen varassa, niin ei tarvitse itse jauhaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 08:43

En omista lihamyllyä,äidilläni oli sellainen,mutta joku muu kerkesi sen korjata,kun purimme äitini kotia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 10:02

En omista myllyä. Lapsuudenkodissani oli kun jauhoimme oman tilan sikaa ja nautaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.02.2013 - 10:50

Minulla oli sellainen käsin veivattava julmetun painava metallihökötys. Kerran ainoastaan sitä käytin. Lojui sitten kaapissa vuosikymmeniä käyttämättömänä. Olen varmaan heittänyt sen pois, kun en ole sitä enää nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 11:21

Just semmosen metallihökötyksen muistan äidin huushollista,joka ruuvattiin pöydän reunaan ja sylki jauhettua lihaa.Vois olla toisinaan itsellä käytössä,tietäis mitä jauheliha on *syönyt*.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 14:34

Kauan sitten oli sellainen yleiskone jossa oli tämäkin vempain, mutta se jäi käyttämättä kokonaan.. ja kun kone hajosi hävitin kaikki nuo osatkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 14:58

Löytyy. Yleiskoneemme yhtenä osana on lihamylly ja aina silloin tällöin sitä tulee käytettyä, ei siis ole turha ja tarpeeton vehje tuo lihamylly kodissamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 19:48

Joskus jauhoin itse, mutta masiina on jo aika päivää sitten lähtenyt kierrätykseen. Jauhelihan ostan tiskiltä luotettavalta kauppiaalta.