mihin kristitty uskoo?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2008 - 18:16

kolmiyhteiseen jumalaan
(Isään,poikaan ja pyhään henkeen)
tämä on uskon kohde kristin uskossa mutta uskoa on monenlaista
esim. usko iänkaikkiseen elämään/taivaaseen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2008 - 18:36

www.google.fi/url?sa=t&s...ebuu2tC4-Q

www.google.fi/url?sa=t&s...dPhTyExHXg

tuossa pari linkkiä joissa on vähän tietoa kristinuskosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2008 - 19:09

Kristinusko on monoteistinen eli yksijumalainen uskonto ja kannattajamäärältään maailman suurin. Sen kannattajia on tämän päivän maailmassa 2,1 miljardia eli noin kolmasosa maailman väestöstä. Se kuuluu abrahamilaisiin uskontoihin ja on kehittynyt juutalaisuudesta.(Wikipedia)

Uskontunnustuksemme:
"Minä uskon Isään Jumalaan, Kaikkivaltiaaseen taivaan ja maan Luojaan ja Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi Neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin. kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan Isän kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita .
Ja Pyhään Henkeen, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2008 - 19:33

Kait se onse Jumala

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2008 - 20:10

Jumalaan, hyvyyteen, pahuuteen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2008 - 21:26

Kristukseen eli Jeesukseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 00:09

Jokainen omanlaqiseensa Jumalaan. Tunnustus voi olla sama.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 05:18

Taivaallisen Isämme,Jumalan ainoaan Poikaan Jeesus Kristukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 09:26

Jeesuksen syntymään ja Jumalaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2008 - 22:35

jos ei uskontunustuksen mukaan, niin sitten minäkin ihmettelen että mihin?