Torstai huomenta kaikille.Oletko itse kylmäsavustanut lohta?

Saimme maistiaisia ystävältämme,kun hän kylmäsavusti lohta ja täytyy sanoa,että se oli oikein hyvää parempaa mitä kaupasta saa.

Avainsanat: kylmäsavu lohi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.01.2013 - 17:30

En ole kylmäsavustanut, mutta syönyt sitäkin enemmän. On sellaista herkkua, jota syön hyvin usein.

Kysyjän kommentti

Kylmäsavu lohen valmistus ottaa aikaa kypsyäkseen pari päivää kuulemma,mutta hyväähän se kyllä on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.01.2013 - 08:49

Nyt tarttee sanoa, että en ole.Kaikkea muuta sitä on kyllä lohestakin tullut tehtyä, mitä vaan keksiä voi...Varmasti maukasta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2013 - 09:25

Saan pojaltani aina kylmäsavulohta kuin kraaviakin joten ei tarvitse itse tehdä hän kun on kalanfileroija ammatiltaan, ja hänen siivunsa on kyllä niitä ohuen ohuita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2013 - 15:05

Kylmäsavustus on lohenvalmistustavoista minulle se ainut jota ei tullut kokeiltua, mutta eipä se ole kirkossa kuulutettu asia ettenkö joskus sitäkin tulisi kokeilleeksi. Senverran hulluna olen kalaan kaikella lailla valmisteetuna, sushinakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2013 - 17:04

Eipä ole tullut kokeiltua. Tykkään kyllä syödä kylmäsavulohta - etenkin pastakastikkeessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.01.2013 - 17:12

Eräätkin kerrat olen itse savustanut ja kiitosta on tullut niin suvulta kuin vierailtakin maistajilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2013 - 19:39

En ole, kalan käsittelyssä nykyään olen aika tumpelo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2013 - 22:02

Kylmäsavustusta en ole koskaan tehnyt..enkä kyllä tiedä miten se savustetaan..sen olen kuullut,että pitä aika menee valmistukseen..
Raskaana olevilta on kielletty..jos on vakumiin pakattu..siinä on suuri vaara saada listeria,kun ei ole täysin kypsää..
Savustanut olen kyllä paljon ihan normaalisti..

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 17.01.2013 - 23:46

en ole, mutta on käynyt mielessä että josko kokeilisi, kun nykyään saa edullisia laitteita siihen takoitukseen ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 22:56

en ole savustanut, enkä pidä savulohesta.