Tunnetko yhtään Suomenpystykorvaa tai sen omistajaa?

yle.fi/uutiset/pystykorvasta...de/6446733

Avainsanat: maailmanperintökohde

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2013 - 19:54

Ennenmuinoin ( muistan lapsuudesta) melkein joka maalaistalossa näytti tuo pystykorva olevan ja useinmiten vielä Nalle niminen. Mutta nykyään näyttää olevan näyttelyissä jokunen, en tunne enää tämän koirarodun omistajia.

Kysyjän kommentti

Upea rotu.Kumpa ei vain häviäisi....Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.01.2013 - 17:36

Olen tuntenut koiran sekä omistajat. Kaikki jo manan majoille menneet. Oli muuten hyvä talovahti.
Haukkui niin tutut kuin tuntemattomat. Mutta huonosti kävi hauvalle. Eräs vähemmistökansalainen laittoi koiran ruokaan ongen koukkuja. Koira piti lopettaa sen seurauksena kun söi ruoan mukana ne koukut. Olin lapsi ja itkin monta päivää koiran kohtaloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.01.2013 - 17:55

Meillä on ollut suvussa pystis. Mukava veijari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2013 - 21:39

Tuttavapiirissäni ei enää ole yhtään pystykorvanomistajaa, mutta aikoinaan, kun olin lapsi ja kävin vielä koulua, perheellämme oli sellainen. Tuo koira oli mitä mainioin lapsenvahti. Äitini saattoi luotaa 100% varmasti siihen ettei koira päästänyt ketään kuistiamme pisemmälle silloin hän käväisi meidän lasten päiväunien aikaan nopeilla asioilla lähikaupassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2013 - 23:13

Lapsuudessani pystykorvia oli monellakin perheellä, nykyisin en tiedä että olisi kenelläkään. Aikamoisia räksyjä ja äksyjäkin olivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2013 - 06:01

Lapsuudessa oli useammallakin tuttavaperheellä pystis, nykyisin ei löydy yhtään lähipiiristä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2013 - 07:16

Puolitutulla mehtämiehellä kaksin kappalein pystykorvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2013 - 12:10

Ei tällä hetkellä ole sellaisia tuttuja.