Ajokortin hinta hipoo jo pilviä! Onko oikein?

www.iltalehti.fi/autot/20130...0_au.shtml

Lisätty: 10.01.2013 - 13:45

Rahastusta !?
www.iltalehti.fi/autot/20130...7_au.shtml

Avainsanat: ajokortti kallis

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 11.01.2013 - 09:12

menee liian kalliiksi ihan vaan kikkailemalla, ihan niinkuin nuori pipopäinen poika muuttaa asennettaan sen takia että joutuu ottaamaan 400 eurolla lisää tunteja, en tiedä millä ajatuksen juoksulla näin kävisi, liekö autokoulun pitäjät päättäjien erityisessä suojeluksessa. samoin taksilupa-asiat ja ruotsinkieli :(

Kysyjän kommentti

Samaa mieltä! Tuntuu,että kohta varmaan tarttee olla ajotunteja anoppi sekä apina kyydissä,että kortin saa.Ja tietysti kulut korvaa oppilas itse! Hullummaksi menee....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2013 - 14:33

Ei tietenkään. Se että ajotunteja ja erilaisia ajoharjoituksia niiden aikana lisätään jotta uusien autokorttilaisten tekemiltä kolareilta vältyttäisiin entistä paremmin on tietekin hyvä asia. Auton ajoja eri tilanteissa ei mielestäni voi opetella koskaan liikaa ennen kortin saamisoikeutta. Se että tämä nostaa ajokortin hintaa rajusti nykyhinnopista on mielestäni huono asia. Ei ajokotin saamisesta pidä tehdä aina vain vaikeampaa niille joilla rahaa ei ole tuhlattavksi ast,i mutta jotka sen ihan oikeasti tarvitsevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2013 - 14:41

Kuolemaa ei pidä saada halvalla.

Lisätty: 10.01.2013 - 22:08

Keväällä tuloo 55 vuotta ajokortti olleeksi. Ajokilometrit on varmaan yli 1,5 miljoonaa.
Viimeisestä ylinopeussakosta on 37 vuotta. 70% bonus ollut niin kauan kuin se on ollut olemassa. Jääradalla tuli alussa opeteltua ajonevon hallinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.01.2013 - 14:52

Aina se ajokortti on maksanut paljon tuloihin verrattuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.01.2013 - 19:34

Ajokorttini täyttää pian 40 vuotta. Silloin se maksoi n. 600 markkaa - ja oli kallis jo silloin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2013 - 23:17

Onneksi tässä perheessä on kaikki ajokortit jo hankittu. Kallista lystiä se on ollut aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2013 - 08:08

Kallista on. Itse olen opettanut osalle, mutta nyt sekin on tehty hankalammaksi ja kalliimmaksi. Yksi on nyt käynyt autokoulun ja sanon kyllä, ettei ajotapa tai taito ole yhtään sen parempi kuin kolmella jo itse opettamallani. Vielä on 8 lapsesta 4 vailla korttia, joten kyllä se varmaan näillä hinnoilla vielä perikato koittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2013 - 12:08

Ei siinä paljon muuta ole kuin rahastuksen voimakas maku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2013 - 17:48

ei ole oikein! Minulla maksoi kevytmoottoripyöräkorttikin viime kesänä kaikkine maksuineen 800 €. Ei jäänyt sitten rahaa ostaa sitä itse pyörää.