Käykö teitä kukaan katsomassa?Mitä mieltä Kiinan mallista?

yle.fi/uutiset/kiina_maaraa_...origin=rss

Avainsanat: lapset vanhemmat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2012 - 20:34

Kyllähän niitä tuossa pyörähtelee.

Ei tuo Kiinan malli kai tänne sellaisenaan sopisi.

Koulujen työelämän tutustumisohjelmaan pitäisi sisällyttää myös pari päivää vanhusten hoitolaitoksessa.
Aukaisisi monien nuorien silmät karulle todellisuudelle.

Kysyjän kommentti

Kiitos nasevasta vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2012 - 23:12

Minua käy huvittamassa, ärsyttämässä, viihdyttämässä ja tylsittyttämäsä lähes joka päivä joku täällä kotonani ja niistä joistain vakiovieraani on rakkaat ukkoni ja poikani, ketkäs muukaan. Mitä Kiinan malliin tulee niin se on mielestäni oikein hyvä, mutta vain siinä tapauksessa että suhteet lasten ja vanhempien välillä on kunnossa eikä lasten vierailut vanhempiensa luona aiheuta minkäänlaista fyysistä, tai psyykkistä väkivaltaa heidän välilleen. Joissain tapauksissa on paljon parempi ettei lapset pääse tapaamaan vanhempiaan, ei edes pakonitetuina tätä tekemään. Sev voi estää monta trakediaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2012 - 09:45

Sopivassa määrin käyvät ja pakottamisesta en tiedä...luonnostaan se välittäminen pitää ihmisessä olla ja tulla esiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2012 - 17:49

en ymmärrä tätä meinikiä ollenkaan, liekö koskaan ajatellutkaan. Vapaasti tulevat silloin kun kerkeävät ja onhan siinä monta tekijää matkalla mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2012 - 21:55

Kyllä ainakin meillä lapset ja tyttären-lapset käyvät todella paljon..ihan omasta vapaasta tahdosta..
Niinkuin minäkin aikanaan kävin äidin luona viimeiseen hetkeen asti..siivosin pesin pyykit ja ruokaa vein mennessäni...
Olihan äitikin minut hoitanut,kun olin lapsi..sitten tuli minun vuoro hoitaa äitiä,kun asui yksin ja oli huonokuntoinen..oli 91v.
Ei mielestäni ketään voi pakoittaa tällaiseen asiaan..se on todella oltava oma tahto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.12.2012 - 11:37

Perheenjäsenet käyvät harvoin. Vieraat useammin. Kukin kiireidensä ja muiden seikkojen sanelemana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.01.2013 - 22:01

Että ihan pakottamalla - no sehän pitää suhteet yllä. Jos luokseni ei tulla vapaaehtoisesti, saa ihan vapaasti olla tulematta.