Jättitilaus Turun telakalta meni sivu suun , Ranskaan. Oliko oikea ratkaisu Suomen hallitukselta?

Minua suututtaa.

Avainsanat: iltalehti 28.12.2012

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2012 - 20:29

Iron män, Spider Män ja Kaik Män.

Epäterve kilpailu. Olisi kuulemma pitänyt ottaa vanha risteilijä osamaksuna.
Ranskan ja Suomen valtoiden tuet vastakkain.

Harmittaa työpaikkojen puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 28.12.2012 - 08:38

haluavat ilmeisesti että suomessa ei muilla kuin poliitikoilla itsellään ole lainkaan työtä mitä tehdä ja sitten kun nostaa eläkeiän 95 vuoteen niin on se halpaa, rahaa rittää sitten vaikka muutamaan lisäavustajaan kansanedustajille, KAIKISSA muissa maissa pidetään omien puolta keinolla millä hyvänsa, vain suomessa päättäjät sanovat että testataan kaikki niin saadaan "maine" kuntoon (lahden hiihdon mm-kisat aikoinaan) :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2012 - 09:46

Katinkontit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2012 - 10:48

Pöyristyttävää ainakin näin ensiajatuksena!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2012 - 11:13

Lyhempi matka niillä halpamaiden hitsareilla on Ranskaan. Siellä on vielä sidettävämpi ilmasto heille.
Olen nähnyt Pernon Telakalla kun jono busseja odotti portilla vuoron vaihtuessa. Kysymykseeni mitä porukkaa tuo on joka marssii kypärät päässä ja haalarit päällä bussehin. Olivatkohan turkkilaisia laivanrakentajia, halpatyövoimaa menossa johonkin vanhaan kansakouluun yhteismajoitukseen. Tuli näystä mieleeni kuva keskitysleirihommista kriisimaissa.
Jos tuo on suomalaista työllistämistä niin tehkööt laivansa vaikka Timpuktussa korealaiset.

Lisätty: 28.12.2012 - 12:30

Ranskasta saavat halvemmalla kun ei tarvitse Iso-Beltin siltojen alitusten vaatimia erikoisrakenteita.
www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....10/1214033

Lisätty: 28.12.2012 - 12:35

Turussa tekevät laivanpätkät ja hinaavat ranskaan yhdistettäväksi.!?
www.mtv3.fi/uutiset/talous.s...run-kanssa

Lisätty: 29.12.2012 - 12:34

Ranskalaisen STX-Europen ilmoituksessa näkyi lukeneen että sopimus oli allekirjoitettu 15.12.2012.
Suomen päättäjät tekivät oikean päätöksen ennen joulua. Eiköhän liene Oasis ym laivojen suunnitelmat menny telakkakaupan mukana aikoinaan. Näkyyvat olevan STX referensseissä Wärtsilän rakentamat sotakorvauslaivetkin...? www.akerarctic.fi/referencelist.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2012 - 12:39

Loppupelistä maksamme sen lainan verran avustuksia Ranskalle, kun se ei saa kaupasta omiaan.
Eläköön EU ja Suomen maksuvalmius ulkomaille! Kansa kärsii ja herrat nauraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2012 - 18:59

Pieleen meni, että pätkähti.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2012 - 20:02

Ratkaisu ei ollut oikea, 900 firmalle olisi töitä ollut siinä laivassa ja useille tuhansille ihmisille työtä, olisi ollut tuloja paljon enemmän kuin se lainattu 50 miljoonaa, miksiköhän ranska uskalsi riskin ottaa ja lainoja sitä laivaa varten luvata, perseestä koko suomen hallitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.12.2012 - 21:12

Oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Näin se on usein meidän maan päätöksenteot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2012 - 23:31

Poliitikot määrää tanssin rymin ja meidän tavalisten kansalaisten on tanssittava sen tahtiin tykkäsimme siitä, tai emme, sillä mehän ne poiliitikot sinne Arkkadianmäelle olemme valinneet päättämään.. niistä laivatelakoiden saamista lainoistakin. Ei siis pitäis kenenkään manata hallituksen huonoa lainapäätöstä ja sen surauksena menettämäämme risteilijätilausta. Seuraavan kerran äänestettäessä pitää vain valita paremmin kansamme puolta pitävät poliitikot niin hallitukseen kuin eduskuntaankin, tai "rakkaat" poiliitikkomme tekevät aivan varmasti lisää emämunauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2012 - 01:04

Koealainen STX yritti kiristää Suomelta kohtuuttomia ehtoja kilpailuttamalla EU-maita keskenään, täta pitäisi EU:n tutkia ja ottaa kantaa, turhempiakin asioita on tutkittu hyvinkin tarkkaan.
Ei taida laiva valmistua Ranskassa samassa aikataulussa tai sitten tulee sutta ja sekundaa.
Matkustajat voi tarvita aika paljon onnea ?
Kiinnostaisi tietää onko suomalaisten pakko antaa aika valmiit ja tarkat suunnitelmat ja rakennuspiirrustukset Ranskaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2012 - 09:48

EU:n tutkintaan taitaa mennä koko kauppa tai sitten se ei ole tarpeeksi tärkeä niin, kuin puuveneiden malli ja tervaaminen tai muut hömppäsäädökset.
Kummalliseksi on mennyt laivateollisuuskin. Yhdet vain määräävät tahdin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2012 - 22:07

Kyllä todella pieleen meni...olisi meillä riitänyt töitä..eikä työttömiä.