Nyt on kinkku paistettu leivinuunissa..missä mallissa teidän kinkku,jos sellainen on?

Hyvä että en ratkennut syömään,kun oli niin ihanan hyvää..mitä maistoin..

Avainsanat: kinkku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 22.12.2012 - 21:10

kinkku on sulamassa, huomenna huoneenlämpöön ja sitten yöllä uuniin, toivottavasti siitä jää jotain joulupöytäänkin ;)

Kysyjän kommentti

nyt on kinkku kyllä syöty..kiitos..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.12.2012 - 07:25

Kinkku ei ole millään mallilla, olen lähdössä huomenna Keski-Suomeen joulun viettoon ja toivon, että siellä on kinkku paremmalla mallilla, tosin en ole suuri sianlihan ystävä, joten kinkun puute ei minua haittaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2012 - 09:49

Kinkku odottaa jääkaapissa. Ensi yöksi tai huomenna päivällä pääsee sähköuuniin. Sitten sinappihuntu ja gluteeniton korppujauho pintaan muutaman koristeviillon kanssa vielä paahtumaan hetkeksi. Maanantaina aloitetaan kahdelta syömingit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2012 - 11:27

Aamulla laitettiin uuniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2012 - 13:11

En ole vielä edes ehtinyt nähdä moista tänä vuonna.. ilmeisesti jää väliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2012 - 14:53

Huomenna aamulla laitan kinkun uuniin.Yöksi en laita, jottei vahingossa mene ylikypsäksi....mutta NAM! Ja se ihana tuoksu...Hyvää Joulua kaikille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.12.2012 - 16:55

Meidän kinkku sulaa vielä kaikessa rauhassa kellarinrapussa. Huomenna sitten uuniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2012 - 17:22

Kinkkua ja kankkua,
höylättyä lankkua.

Puulta maistuu molemmat,
paistan ennen kalkkunat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2012 - 17:41

Huomenna töiden jälkeen paistan tuon pienehkön possun fileen. Poroa purraan sitten joku toinen päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2012 - 21:53

Ei minullakaan ole kuin pieni porsaan filepala, koska yksin ja jos hyvin sattuu saan juoksemalla kiinni kaverin itselleni, niin syödä napostelen sitä sitten. Ensimmäisen kerran tein bataattilaatikon ja oli kielen viedä mennessään, oli roikale niin hyvää. Mutta olihan siihen hyvät aineetkin, kermaa ja ingmariiniä, täytyyhän sen jo joltakin maistua.
Oli se ennne kun kokoonnuimme vanhaan kotitaloon isän ja äidin luo, väkeä oli kuin kirppuja paljon, mutta sulassa sovussa kaikki mahduimme ja ruoka riitti. Ihmettelen vain miten sovimme nukkumaan kun ei ollut kuin kaksi huonetta ja meitä kaksityttöä miehineen ja jokaisella 3 lastenlasta vielä. Kait se oli sitä siskonpetihommaa. Lämmintä riitti kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.12.2012 - 16:21

Kinkku odottaa ensi yönä uuniin pääsyä. Aattoaamuna sitten pääsee maistelemaan jo heti kuumana.