Teetkö itse joulukukka-asetelmia?

Meille tekee tytär joulukukka asetelmat..

Avainsanat: juolukukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.12.2012 - 22:08

Kyllä näin joulun alla tulee ainakin jotain viritelmiä tehtyä :)
Anopinkokelaan synttärit olivat tänään ja perinteisesti veimme synttäri/joulukukan hänelle.Kauniiseen koriin upotin valkoisen pienen tulilatvan ja kirjavalehtisen joulutähden.Sitten vielä puolukan oksia ja jäkälää.Olipa siellä vielä huovutusmenetelmällä tehty kärpässienikin-anopinkokelas kun on sieni ihmisiä, niin pienenä vitsinä vaan... Tarvikkeet ostin paikalliselta puutarhalta . Ja kyllä siitä ihan nätti tuli!

Kotiin olen myös muutaman asetelman aina jouluksi tehnyt.

Kysyjän kommentti

Kiitos..saa vähän erilaisia,kun itse tekee..ja tunnearvoa..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.12.2012 - 21:53

En tee sillä niin hieno harrastus kuin kukka-asetelmien teko onkin kotimme tilat eivät (väljyydestään huolimatta) mahdollista moista puuhaa, eikä minulla ole mitään muutakaan paikkaa tiedossa missä kukka-asetelmia tekisin edes satunnaisesti, silloin tällöin. On pakko tyytyä kukkakauppiaiden asetelmiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.12.2012 - 23:16

Minun rakkain joulukukka on Hyasintti. Niiden ympärille laitan sammalta ja koristeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2012 - 07:24

Kesällä taidan harrastaa sitä enemmänkin, mutta näin talvipakkasilla olen horroksessa, kaikin puolin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2012 - 10:55

Leveään koriin muutama hyasintti, sammalta, jäkälää ja havunoksia. Kruunataan punaisilla ja valkoisilla nauhoilla. Sellaisen teen vielä omaan kotiini ennen joulua, tai sitten joulun jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.12.2012 - 18:25

Joulukukat on kauniimpia ilman sen kummempia asetteluja. Osaisin varmasti pilata koko jutun jos yrittäisin jotain asettelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2012 - 19:43

Ostan 5.90 e maksavan joukutähden paikallisesta ruokakaupasta, siinä on minun asetelmat.
Hyasintti tuo nuhan tullessaan, joten sitä ei voi ajatella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2012 - 08:03

Ostohommiksi kaikki kukka-asetelmat menee.
Laiskuus tässä asiassa tuon aiheuttaa.