Oletko tehnyt mielestäsi jonkin keksinnön/parannuksen (esine/asia/käyttö, tms.)?

Ite oon tehnyt montakin 'hyvää' keksintöö mielestäin, heh.. viimeisin täs päivä kaks sitten (tiiä sitten onko jo joku sen keksiny aiemmin, ei oo vaan vastaan tullunna); Nuo verhojen ripustamishommelit ainanen ihmetys, et miten voi olla niin vaikeeta, kaiken maailman nipsuttimii, sun muita, ja kädet ylhääl niit väännät ja nipsujen 'osajako' menee ain pieleen..., aittelin, jot miksei ne verhon yläpäät ja se mihin niit laitteloo, voi olla kiinni esim. yksinkertasesti vaan jollain tarroilla, ois helppoo ja nopeeta laittaa, eikä kädet väsyis ...

Millasii pulmii, joihin sul tullu oivalluksii/ratkasuit/keksintöi täs maailmanmenos vastaan?

Lisätty: 07.11.2008 - 21:45

Valper hyvä, kerrohan, et mistä tallasii ihmetyksii sit saa, eläkä jätä mua epätoivoon?
Ja kerropa viel sit niist aikasemmist kekisnnöistäis, eläkä anna niitten 'ikävien' kamujen lannistaa luomisvimmaas....

Lisätty: 08.11.2008 - 10:43

Huomentapäivää nimim. anonyymi, oikeassa olet, musta löytyy montakin persoonaa..heh, mutta jos olet käynyt jälkikäteen katsomassa tätä vaihdelaatikko/vetoakseli -kysymykseni lisätietoja -kohtaa, niin se ehkä selvittää/selventää asiaa? Ja tuon toisen vastaukseni autoasiaan löysin kovan etsimisen jälkeen googlesta, asiasta itse mitään tietämättä. Yritän parhaan kykyni mukaan kysyä/vastata/auttaa napsulaisii, enkä 'pössöttää' ketään, vaik olenkin tällanen 'monipersoona'..hehh...

Avainsanat: pulma hankaluus keksintö oivallus parannus ratkaisu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.11.2008 - 21:40

melkein joka päivän teen jonkun keksinnön, useimmiten sattuu vaan niin, että kun kerron siitä joku ilonpilaaja todistaa sen ikivanhaksi oivallukseksi, siis en olekkaan keksinyt, olen oppinut, ihan hyvä niinkin ....

ps. pilatakseni nyt sinunkin ilosi, voin kertoa että meidän verhot on roikkuneet jo ainakin viisi vuotta tarranauhojen varassa (ja senkin oli joku muu keksinyt ennen minua), mutta ei haittaa yhtää , hyvä konsti siitä huolimatta

Lisätty: 07.11.2008 - 23:01

no sitä tarranauhaa (samaa jota on joissain lenkkareissa ja vaatteissa) saa ainakin Palahallista, varmasti myös tavaratalojen ompelutarvike osastoilta ja kangaskaupoista, eikä ole edes kovin kallistakaan (metritavaraa)

Lisätty: 07.11.2008 - 23:06

avaan säilykepurkit molemmista päistä, helppo tyhjentää ja helppo lutistaa tyhjät purkit ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2008 - 22:44

Minä hommasin 2 digiboksia, videolle oma ja TV:lle oma. Ongelmaksi tuli, kuinka liittää ne molemmat yhtäaikaa TV:hen, kun siinä ei ole scart-liitäntää. Ratkaisuksi keksin: Radioantennihaaroittaja, joka tulee normaalisti seinäpistokkeeseen, käy TV:n taakse antennipistokkeeseen. TV ja radio-antenni reiät ovat peilikuvat. Saiko tuosta selvän??

Lisätty: 07.11.2008 - 23:36

Oottako kokeillut sitä, että kun avaa hernekeittopurkin siitä repäisylenkistä, kääntää purkin ylösalaisin ja tekee reiän pohjaan esim terävällä veitsellä tai säilykepurkin avaajalla ja puhaltaa reiästä, niin sisältö tulee nätisti ulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2008 - 23:03

Kunnon keksintö odottaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.11.2008 - 23:47

Keksin tässä ihan äsken, että kysyjän nimimerkin takana onkin kaksi eri henkilöä!
Ensimmäinen kyseli jotain vaihdelaatikko-ongelmia, vaikka vika olikin vetoakselissa ja toinen vastasi jakopään hihnan vaihtoväliin liian täydellisen vastauksen!
Nämä viestit olivat liian ristiriidassa keskenään saman henkilön kirjoittamaksi.
Joten, miten on. Tunnustatko?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 07:51

keksin, etttä napsuun kannattaa laittaa lyhyviä ja napakoita vastauksia , niin niitä jaksaa paremmin lukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 14:44

tein lenkkareihin nauhat sellaisesta venyvästä kumi/kangas punoksesta, ei tarvii joka kerta solmia ja avata, hyvin menee kenkälusikalla jalkaan ja lähtee pois potkaisemalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2008 - 18:43

hmmm.... uusia reseptejä-ananasjuustohapankorppu kuppi..... ^^