Suomi täyttää 95 vuotta.Mitä antaisit synttärisankarille lahjaksi?

Onko Suomella jo kaikkea?

Avainsanat: 95 vuotta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 07.12.2012 - 22:42

Päättäjille viisautta ymmärtää, ettei se oma napa ole tärkein.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta! Ollaan todettu, että ei ole oikein hyvä EU:ssa, muttei kyllä taitaisi olla hyvä ilmankaan...Yksin ei ole hyvä olla ja sekin on nähty.Vaikeita asioita!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 06.12.2012 - 00:23

pitäisi varmaan lainata vähän rahaa, tuntuu että näin huonosti ei ole koskaan mennyt ja että konkurssi tulee heti huomenna jos ei nakkipaketin hintaa nosteta riittävästi, samoin eläkeikää :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2012 - 07:37

Päättäjille suuren säkillisen viisautta tehdä Suomelle ja sen kansalaisille oikeita ratkaisuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2012 - 10:43

Itsenäisyyden.

Irti EU:n ja Venäjän ikeestä. Ei tarvitsisi maksaa jäsenvaltioiden velkoja, ei tukea Venäjän jätevesipuhdistamoja Pietarissa, ei pokkuroida kumpaakaan missään poliittisessa kysymyksessä. Varmasti rahaa virtaa enemmän kuin tiedämmekään molempiin suuntiin. Saisimme nilläkin rahoilla hyvinvointia omalle kansalle; työllisyyttä, vanhustenhoitoa, lapsille ja nuorille tarvittavia palveluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.12.2012 - 12:35

Sellaisen talouden antaisin, että köyhillä olisi ruokaa, sairaat saisivat hoitoa, vanhat palvelukoteja, ja nuoret koulutusta. Ketään ei saisi jättää yhteiskunnan ulkopuolelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2012 - 13:46

Jos mimulla olisi taikasauva jolla voisin lahjoittaa Suomelle kohtuudella jotain hyvää taikoisin taloutemme niin kuntoon, että työttömyys maassamme vähenisi tuntuvasti ja päätäjä sen jälkeen osaisivat jatkaa ilman taikasauvani apua taloutemme hyvää hoitoa ajamatta maatamme uudelleen ahdinkoon ja sen kansalaisia suurtyöttömyyteen. Ilman taikasauvaakin lahjoittaisin päättäjille sitä viisautta päätöksientekoon jolla maanne nostettaisiin ahdingon suosta ylös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2012 - 17:16

En ainakaan henkeäni nykyisille vallanpitäjille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2012 - 18:29

Tulkoon rikkaus ja rakkaus jokaiselle tarpeen mukaan. Antaisin lahjaksi itsellisyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2012 - 21:39

Ojentaisin sylillisen ruusuja, jossa ei olisi edes piilossa yhtään piikkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2012 - 22:29

Ennen ei ollut missiota, visiota eikä strategiaa.

Oli vain usko yhteiseen parempaan tulevaisuuteen.

Näin pitäisi vieläkin olla, mutta usko on alkanut toisilla jo horjumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2012 - 14:00

Viisaat ja lahjomattomat päättäjät, jotka ajattelevat isänmaan ja kansalaistensa etua eikä aina omaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2012 - 13:03

rauhaa rauhaa
rahaa rahaa
jotta saisivat vähäosasetkin paremmat olot ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2012 - 19:18

Rauhaa ja kunniaa.