Missä mielestäsi on helvetti ja missä taas taivas?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.11.2012 - 20:11

Tuohon helvetti-teoriaan en usko sillä olen sitä mieltä, että sen helvetin jokainen kokee jo eläessään. Kaikkien vaikeuksien kautta voittoon vai pitäisikö sanoa, että autuuteen. Taivas/avaruus on tuolla ylhäällä jokaisen nähtävissä. Missä sitten sielumme vaeltaakaan kuoleman jälkeen, sitä emme tiedä.

Kysyjän kommentti

Kiitos hyvästä vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 25.11.2012 - 21:49

Samassa paikkaa molemmat, eri tasolla vain. Ei ole olemassakaan helvettiä. On vain paikka missä mietitään jonkin aikaa maanpäällisiä tekosia. Ja mitä nopeammin ne pahat tekonsa tunnustaa ja ymmärtää, pääsee kohomaan seuraavalle tasolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2012 - 01:00

Eräs jo kaiken kokenut sanoi, että helvetti on "sossun luukku" ja taivas on viereinen A ja O -liike.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2012 - 08:42

En usko helvettiin,paitsi silloin,kun minulla on helvetillinen olo.Taivas ja taivaallinen olo on,kun kokee jotain taivaallista auvoa ja onnea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2012 - 08:45

Samaa mieltä Idan kanssa. Helvetti ja taivas voivat olla molemmat vaikka kotona tai sitten töissä. Jossain kokouksessakin voi helvetti päästä irralleen tai sitten sujua kuin taivaassa. Lastentarhassa tuo taivas voi muuttua hetkessä helvetiksi. Kaikki on koettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2012 - 14:25

Helvetti on siellä missä ihmisen ei ole hyvä olla ja taivas tietenkin siellä missä ihmisen valtaa tuo helvetissä kadoksissa oleva hyvä olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.11.2012 - 19:55

Helvetti on alhaalla ja taivas ylhäällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2012 - 10:37

Tätä helvetti-asiaa pohtivat kymmenvuotiaat pojat leikkiessään, kun toisen pojan äiti oli käskenyt poikaa painumaan helvettiin. Pojille ei pohdiskeluista huolimatta selvinnyt missä se helvetti on. Olihan se kiusallinen tilanne, kun ei voinut tietää minne mennä, vaikka äiti käski mennä sinne helvettiin.

Pitäisi varmaan meidän aikuisten miettiä mitä suustamme laukaisemme, ettemme aiheuttaisi lapsille päänvaivaa niistä asioista, joista emme tiedä itsekään.

Täällä eläissämme voimme olla maanpäällisessä helvetissä ja toisaalta myös varmaankin taivaassa, jos saamme syödäksemme jumalten ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2012 - 16:52

Tämä on kysymys, joka minulta ei selittelyjä kaipaa, etten loukkaa kenenkään omaa aluetta.
Minä uskon Raamatun sanaan ja se riittää minulle nyt tässä keskustelussa helvetistä ja taivaasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2012 - 17:51

Helvetti on täällä ja taivas tuonpuoleisessa. Niin minulle näytettiin! Isoisänikin hoki viimeisillä voimillaan kun petromaxin valo häiritsi; "helvettiin tulet"?