Kotisi rakkain esine? Miksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.11.2012 - 12:30

Omatekoisina virsikannel ja rukinlapasarja.

Hirtorian havinaa. 60-luvun lopulta.

Mammaa ei voi esineeksi laskea, mutta rakkain on.

Kysyjän kommentti

Hienoa! Kannel ja vielä omaa tekoa? Huh huh...Jää meiltä useimmilta taatusti tekemättä :) Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.11.2012 - 17:10

En osaa nimetä mitään erikoisesti. Ehkä siksi, kun en tavaraan kiinny millään tavalla. Jaa, no tuo silkkinen seinäryijy on minulle tärkeä. Intian tuliainen, toiselta saatu.

Lisätty: 25.11.2012 - 20:13

Ai miksikö? Siinä on niin kauniit värit, upeaa sinistä ja kiehtova tarina myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2012 - 19:39

30 luvulta oleva ihana kampaus pöytä...kylläkin koko makuuhuoneen kalusto kuuluu sarjaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2012 - 20:07

En juurikaan kiinny esineisiin, mutta lähiaikoina tulin hankkineeksi 3 Bourgie-valaisinta. Lamppujen muotoilu miellyttää silmääni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.11.2012 - 21:45

Tärkein on lapsenlapsiltani saatu avaimenperä.
Siinä on painettu enkelinkuva ja toisella puolella teksti: Älä koskaan lähde kotoa ilman Suojelusenkeliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2012 - 08:46

vanhempieni valokuvat kauniissa kehyksissä,ne muistuttavat minua siitä mistä olen tullut ja kuka minä olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2012 - 14:33

Puinen ikkunakoriste. Ukkoni minulle taidolla tekemä. Ei voita elämäni kahta tärkeintä miestä arvossa, mutta on silti hyvin rakas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.11.2012 - 19:53

Niitä on muutama. En osaa laittaa paremmuusjärjestykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2012 - 17:22

Voi niitä on paljon, mutta äkkiarvatenkin taulu "Rukous pellolla" n. 50x70 cm, olen sen itse ristipistotyönä tehnyt joskus 1960- luvun alkupuolella.Se on ranskalaisen taidemaalarin Milletin talonpoikaiselämää ihmisistä kuvaava taulu.Hänellä oli niitä paljon, mutta Iltakellot eli Angelus on se rakkain ja kuuluisin.
Iltakellot ovat yhä seinällä muistona kehystettynä ja mattalasilla peitettynä.
Siinä iltarukous on keskeyttänyt maalaispariskunnan peltotyöt. Se on minua vangitseva, eikä voi olla minuun vaikuttamatta.
Moni teistä varmaan tuntee tuon taulun, minulle sinä on arvokasta se, että olen jotain käsistäni saanut joskus aikaan, usein katseeni kinnityy siihen ja tulee mieli, että kumpa minäkin voisin joskus keskeyttää vähemmän tärkeän homman ja hiljentyä kuuntelemaan, mitä elämä itsestään puhuu.