Ostanet Joulupöydän kinkun / kalkkunan etukäteen.Monen kilon kimpaleella meinaat selvitä Joulun pyhät ?

Mitä herkkuja yleensä teet loppukimpaleesta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 24.11.2012 - 22:20

Kinkku se ostetaan ja 10 -kiloinen sen pitää vähintään olla, sekin tahtoo loppua kesken. Olen kinkun ja rosollin suurkuluttaja.

Kysyjän kommentti

Kyllä meilläkin iso kinkku on; saattaa sukua / ystäviä tupsahtaa syömään melkein mihin kellon aikaan vaan :) Ja se on mukavaa, kun kerrankin vähän jokaiselle sattuu lomaa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 24.11.2012 - 17:55

Kahden ihmisen tarpeiksi riittää n. 4 kilon kinkun palanen. Jos jotain jää, päätyy rokkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2012 - 19:23

Perinteistä kotona on luovuttu. Härän sisäfileestä maukas soosi. Lisukkeita tarpeen mukaan.
Kyläilyreissulla on tarpeeksi jouluruokaa tarjolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2012 - 21:11

Yleensä hankin kaksi sellaista 6-8 kg kinkkua. Siitä pitäisi riittää kaikille jouluviikoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2012 - 21:21

Olen yksin, niin arvatkaapa millainen se lihapala minulla sitten on. Ostan raakana jonkun 2 kilon pötkön ja paistan, jotta saan jouluisen lihan tuoksun huusholliini. Se on minun joulukinkkuni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2012 - 22:36

Ei kinkua eikä kalkkunaa vaan lammaspaisti on joulun liharuokani tänä vuonna,.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 24.11.2012 - 23:01

ostimme eilen 2.5 kilon kinkun, tänää laitettiin se uunissa, oli todella hyvää, tuskin kestää maanantaita pidemmälle, jouluksi täytyy ostaa vähän isompi kun tulee vieraita syömään ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2012 - 17:21

En osta kinkkua enkä kalkkunaa. Aion tilata kunnon poronpaistin ja lisäksi on hirvenlihaa. Possua paistan vain pienen, alle 2kg:n paistin. Lihaa syön nykyisin vähemmän, kuin ennen..ei vaan maistu, kuin vähän joskus.