Fariinisokerin säilytys? Sitä tarvii niin vähän,että se menee"klönttiin" Mikä on oikea säilytystapa?

Avainsanat: fariinisokeri säilytys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 23.11.2012 - 20:42

Oletko kokeillut lasipurkkia? Kansi niin hyvin kiinni, että hampaat irvissä ja rystyset valkoisena se pitää avata.

Kysyjän kommentti

Kokeillaan,kuulostaa hyvältä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.11.2012 - 12:32

Minä säilytän sen muiden erikoissokereiden kanssa, pimeä huoneenlämpöinen kaapin hylly, jos on kökköä siihen tullut, veitsen kahvapään kanssa vähän läpyttelen pussia ja on taas käyttövalmista. Nykyään ei ehdi kökköntyä kun olen innostunut tekemään creme brulee jälkkäriä ja fariinisokeri antaa pikantin maun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2012 - 13:37

Pussi on suljettava TODELLA tiiviisti, ettei sokeri kovettuisi.Mutta jos kovettuu, on vesitilkkanen (noin lusikallinen puoltakiloa kohden) helpoin konsti sokerin pehmentämiseksi.Pehmenee veden lisäämisen jälkeen päivässä parissa . Kokeiltu juttu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2012 - 16:50

Toimin girasolin tavoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2012 - 19:11

Kiitos kysymyksestä. Näin minullekin on käynyt.
Täytyy kokeilla noiden ohjeiden mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2012 - 19:17

Tuota vettä minäkin olen lorauttanut sekaan..jos on pääsyt kovettumaan..ja toimii..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2012 - 19:26

Kiitos vinkistä, girasol!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2012 - 20:07

Girasolin konsti on käytössä ja hyväksi havaittu.