Minkälaista turvaa suosittelet minun netilleni.? Onko Microsoft security essentials ilmainen hyvä?

Minulla on ollut ostettuna vuoden välein Mikko "teknikkoni"kanssa joku Fi- security, maksettiin puoliksi kait, minä 30 ekua.Nyt on aikaa jäljellä 29 vrk, kun pitäs uusia. tuttavani sano, että lataa tai ladatuta netistä tuo ilmainen , jonka mainitsin kysymyksessä. Olen ajatellut ottaa Saunalahden 2,90 /kk maksavan turvan, Mikä on teidän opastuksenne minulle olen aivan H kirjain allakan reunassa.
tuttava joka tuota ilmaista suositteli, sano, että pitää rosvot loitolla, jos et nyt aivan tymiä tarjouksia avaa. Kiitos jos haluatte auttaa mummoa mäessä ei enään mäen alla.

Avainsanat: oma asia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.11.2012 - 10:12

Essentialista sen verran kokemusta tuttavani kautta, että koneeseensa iski virus. Siinä olikin sitten työtä ja tuskaa jopa ammattilaisella saada homma taas kuntoon. Tuhrautui useampi tunti....

Aviraan olen tutustunut viime kesänä muutaman kuukauden ajan. Elikkäs en ihan satavarmalla tiedä sen luotettavuudesta.

Itse olen käyttänyt F-Securea. Maksaahan se, mutta olen ollut tyytyväinen.

Mikäli päädyt tuohon F-Secureen, niin se mainitsemasi Saunalahden tietoturva 2,90/kk on edullinen ratkaisu.

Kysyjän kommentti

Kyllä minä päädyin siihen Saunalahden 2,90 euron/kk juttuun . Siinä on 3 kk ilmaista. Ei minun tyttärenpoikani Mikko , joka mummon konetta hoitaa, antanut minun ottaa ilmaista. Sano, että ei ne ole aina niin luotettavia. Minun on tyydyttävä siihen, koska jos jotain tulee, niin ensimmäiseksi pyydän häntä hätiin, ei pääse sitten ainakaan sanomaan, että et uskonut häntä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2012 - 20:52

Tuosta kyseisestä ei oikeastaan kokemusta, mutta toisesta ilmaisesta on.Avira Free Antivirus on minulla ollu aika monta vuotta ja pelannut on.Suosittelen kyllä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2012 - 22:05

Minulla käytössä tuo M S Essential. Toimivaksi havaittu ja helppokäyttöinen.
Ilmainen vielä kaiken lisäksi.

Tuo F-secure pitää poistaa ennen Essentialin asennusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2012 - 06:30

Tietotekniikka ei ole minun juttuni, mutta jos joku avittaa näissä tietoturva-asioissa niin sillai menee sujuvasti. Mulla on Norton 360 ja se tulee kolmelle koneelle vuodeksi..hinta oli siinä 60 euron paikkeilla. Hyvin on toiminut koska koneita ei ole kaapattu eikä viruksia ole tullut.

Lisätty: 15.11.2012 - 11:27

Ps. Minä en suosittele niitä ilmaisia, niissä on omat riskinsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.11.2012 - 12:47

Myös minulla on ilmainen Avira Free Antivirus. Ollut jo pidemmän aikaa. Toimii hyvin eikä ole viruksia tullut.
Tietää se sinun teknikkosi varmaan mikä sinulle sopii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2012 - 13:41

Minulla oli vanhassa läppärissäni niitä ilmaisia tietoturvajuttuja, olivat aina kokeiluja, nuuka kun olin ja tietotekniikka tuntematonta, ei niistä pääse helpolla eroon, jäävät vaan tykittämään koneelle. Nyt kun on iso kone ja Elisan viihdekaista F-Securen turvajuttu kaikkeen hyökkäykseen niin ei mitään ongelmaa ole, on meidän kaikissa koneissa nyt tämä juttu. Napsun kaappauksen jälkeen on kyllä tullut satoja roskaposteja ja yritetty hyökätä koneelleni ja vakoilla, vaihdoin salasanat ja nyt vaivaa vaan feikki Microsoft, olen winner vaikka en mihinkään kilpailuun ole edes osallistunut, otin yhteyttä Microsoftin edustajaan ja aika laihoin tuloksin, minun pitää turvata koneeni vielä paremmin. Mielestäni heidän pitäisi turvata itsensä paremmin, ääliöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2012 - 14:09

Jos on Saunalahen liittymä, niin ei ole pahahinta tuo. Jos murheita tulee voit huoletta purnata turvan toimittajalle. Nykyisten kommervekkien mukaan tuoteen toimittaja on vastuussa miltei kaikesta. Itselläni on Symantec jenkkien virusohjelma ja ahkeraan tuokin "päivittelee" . On muuten sellainen ettei hyväksy Windowsin palomuuria käyttöön. F-securesta luovuin kun käynnistäessä aina vissiin "päivitteli", ei myllyyn tahtonut päästä millään. Kaikki ns asiantuntijat olivat sitämieltä että Secure on raskas ja rönsyjä täynnä.
On jotku kertonut että se Microsoftin oma olis riittävä kun asetukset antavat sen itse päivittyä automaattisesti.