Hauskin muisto isästäsi?

Lisätty: 11.11.2012 - 19:06

Oma mukavin muistoni on sellainen, kun löysin isäni ja tapasin hänet ensimmäisen kerran livenä. Olin silloin vähän päälle 20v. Kokemus ja ne tunteet olivat erittäin liikuttavat. Isä kuoli v. 2006 ja on haudattuna Rovaniemelle. Ajattelen häntä joskus paljon.

Avainsanat: päivä isän

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2012 - 21:45

Oltiin isän kanssa läheiset. Yhteisiä hetkiä paljon. Ehkä päälimmäisenä mielessä pitkät polkupyöräretket.. Hänestä muistan ikuisen optimistisuuden.. ja periksiantamattomuuden. Isän kuolema oli mulle suuri menetys, mutta aika on parantanut jo haavoja.

Kysyjän kommentti

Mukavista ihmisistä jää ihanat muistot. Kiitokset vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 11.11.2012 - 19:00

Ei ole muistoa - äitini tykkäsi tekotavasta, mutta ei isästäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2012 - 19:23

Kesällä soudimme saareen, pystytimme teltan, keitimme nokipannukahvit ja uimme. Talvella hiihtoretket kun poltimme tervakantoja ja paistoimme makkaraa tikunnenässä. Se tunnelma kun isä oli mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2012 - 19:45

Yhteinen onkireissu reilusti alle kouluikäisenä. Isäni kertoi ylpeänä kuinka sain ahvenen narrattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2012 - 19:54

En osaa eritellä, sillä minulla ON hyvä isä....No ehkä lapsuusajalta iglun pihamaalle teko, tai lukuisat ulkomaan matkat...Kalareissut, majan teot...Nyt aikuisena vaikka yhteiset mökkireissut ja yhdessä tehdyt muutkin jutut,jotka jää ikuisesti mieleen.
Isäni on eläkkeellä, mutta toivottavasti saan hänet pitää vielä vuosia :) Ja äidin myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2012 - 21:48

Oli aamuvarhainen ja isä otti pyssynsä ja kahvitermarin ja puki lämmintä minun päälleni ja lähdimme
linnustamaan. Teeren kuva vietiin houkutukseksi, sitä en muista saatiinko saalista, mutta mukana olin.

Toinen muisto on kun olin alle 10-vuotta ja isä kulki metsänistutuksella ja minä olin mukana siemenjemmarina, pudotin siemenen kuoppaan ja taalsin päälle. Näin tienasin ensimmäisen rannekellon
itselleni.
Samoin keräsimme jätepaperia, me 3 lasta ja sillä isä sai kaupasta karkkipussin, siinä oli 18 karamellia ja joka aamu me 3 saimme karamellin ja se riitti siis 6 päiväksi.
Näin joulun alla voi myös mainita, että pukki toi meille Pekka Puupää sarjakuvakirjan joka joulu, senkin isä oli osuusliikkeestä hommannut.
Mariaanalla on varmaan paras muisto isästään ja kaikesta päätellen tuli hyvä mieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.11.2012 - 22:45

Kovin on muistot vähäisiä, kun vanhemmat erosivat ennen 4½ ikävuottani. Mustikassa kävin äidin ja isän kanssa, sen muistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2012 - 23:26

Ensimmäinen muistikuva on kun joku raihnainen mies tuli meille sieltä "suuresta savotasta" ja pelkäsin häntä. Äitini lohdutti ettei tarvitse pelätä hän on sinun isäsi. Pari päivää ennen kuolemaansa kävin katsomassa viikon lopulla häntä Savossa. Kertoi että veljensä tarvisee apua joten täytyy mennä auttamaan, 'joka oli aiemmin kuollut'? Parin päivän päästä tuli aamulla viesti että hän on siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Siitäkin on jo kohta 15v, niin se aika rientää ja mitään en saa aikaseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2012 - 14:11

Lämmöllä muistelen joulukuusen hakureissuja metsästä isän kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2012 - 13:29

Yksi lämmin muisto isästäni tulee lihapullista jotka hän teki aivan yksin, ilman kenenkään apua, minun ollessani teinityttö. Niistä pullista tuli niin kovia, että äiti joutui hakemaan sahan pöytään saadakseen edes yhden niistä halki. Se aiheutti meissä kaikissa perheenjäsenissä niin kovan naurukohtausen, että istuimme vielä tunnin kuluttua ruokailun aloittamisesta pöydässä hihittelemässä. Toinen lämmin muisto on se kun sain kahdeksantoistavuotislahjakseni isältäni hopeisen finn feelings rannekorun ja kauniin lasijoutsenen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2012 - 23:08

En niinkään voi sanoa, että hauskin, mutta muistan kun alle kouluikäisenä istuin isän polvella keinutuolissa ja lauloimme Iloisen laulajan kirjasta lauluja. Olisin halunnut laulaa Hämärästä poikia kymmenen, mutta lukuvirhe esti tuon homman. Tyydyin Talikkalan markkinoihin.