Mitä lähiruoka tarkoittaa kohdallasi. Onko se esim.poronlihaa, joka on 1000 km päässä?

Avainsanat: lähiruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2012 - 03:38

Tuoretiskin kanafileitä ja kalaa. Myös vihannekset ja hedelmät saa tuoreena läpi vuoden, joten käytännössä kaikki mitä syön, on tuoretta lähiruokaa. Porot elävät 4000 kilometrin päässä, joten jätän väliin.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi.\r\n

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 09.11.2012 - 23:08

Isäntä toi tänään lähiruokaa - kävi ongella.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 10.11.2012 - 01:41

meillä poronliha on vuodenvaihteen jälkeen lähiruokaa kuntaliitosten myötä, samoin kaikiki muukin paitsi hanhenmaksa ja kaviaari, niitä ei saa läheltä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2012 - 06:33

Perunat ja porkkanat naapurin Heikiltä, tuottajain torilta tulee käytyä aina välillä hakemassa emäntien leipomuksia ja talkkunaa ja Rapion myllyltä jauhoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2012 - 09:51

Pakastimesta löytyy omasta metsästä kerättyjä sieniä ja mustikoita.Vadelmat ja tyrnit pihamaalta.Muutaman kilometrin päästä kanalasta munat...Anopin tai omatekemää ruisleipää....Miehen tekemiä sämpylöitä...Isän kasvattamia porkkanoita ja perunoita...Pojan onkimia kaloja...Lista on loputon! Metsää ja vesistöjä pitäisi vaan hyödyntää vieläkin enemmän!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2012 - 12:03

Puolikas poronvasa tulee hankittua vuosittain.
Lapista tulee ja lähiruokana pidän sitäkin.

Varsinainen lähiruoka on kuitenkin lautasella nenän edessä ja valmiina syötäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.11.2012 - 13:58

Lähiruoka - jaahas - oliskos nyt sitten oman kunnan tuotteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2012 - 15:55

Perunat, porkkanat, tomaatit, salaatit ja kurkut tulevat paikalliselta viljelijältä keskustan kahteen kauppaan. Hirvenliha enon pakastimesta naapurikunnan puolelta ja sitä poroa on todellakin tuolla 400km päässä. Tilaan ainakin jouluksi.