Missä on suomen ainoa kunnallinen jokilautta?

Mitenkähän kauan se on kulkenut?

Avainsanat: jokilautta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2012 - 22:31

Ottaisko tuo fölii?

Kysyjän kommentti

Joo ja ilman pilettiä vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 08.11.2012 - 21:07

Olisikohan tämä:
fi.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6ri

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2012 - 21:41

Turuushan se on. Kuului koulumatkaani.

Jälkimäiseen vastaan Idan linkkiä luntattuani,föri rakennettu v.1903.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2012 - 21:47

Muistan Förin hämärästi jostakin tv-ohjelmasta ...Siinä mies nojasi lautan kaiteeseen, kun se oli liikkeessä, ja kertoili seikkaperäisesti filosofisia hauskoja juttuja...Mikä ohjelma mahtoi olla...Lautta oli komea!Samoin maisemat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2012 - 06:00

Heh, heh....muistan, että se on turkkulaiste föri jota mää luuli ihan toiseks´...syötävää mukamas. Joku tätä jo tiarusteli aikasemmi napsussa. Vaan sanokka ny oikke sit mikä o toi onkaföri?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2012 - 06:24

Förihän se, dekkarikirjailija Mäkikin tätä paljon kirjoissaan muistaa mainita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.11.2012 - 12:24

Turku tuli heti mieleeni kun kysymyksen näin. Ja muiden vastauksista päätellen osuin oikeaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2012 - 16:16

ei sirkka tiedä lautasta mitään , vielä vähemmän Föristä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2012 - 19:37

Luin kysymyksesi ensin väärin. Kunnallisesta tuli kunnollinen. Ajattelinen ensin Vuoksen ylittävää lauttaa, mutta se taitaapi olla ihan yritysvetonen. En oo noin eteläst, jot ossaisin tuohon ees vastata, mikäli Turuust on kysymys...