Huomenta napsut täältä lumisesta Savosta. Viime yönä se tuli, ensilumi. Olikos mitään iloa tai harmia sinulle lumesta tänä aamuna?

Lisätty: 26.10.2012 - 13:10

Matildan kanssa on pitänyt tutkia valkoista maata, koettaa ottaa lumihiutaleita kiinni ja välillä juosta katsomassa lintulautaa. Hieman täällä sai jo tehdä lumitöitäkin. Lähinnä lapioin lunta kärhöjen sekä viiniköynnöksen päälle.

Avainsanat: lumi ensi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2012 - 07:19

Hyvää huomenta!

-5 C pakkasta ja viisi senttiä lunta! Ei ole mitään sen kummempaa iloa tai harmia lumi aiheuttanut. Tosin vaalea peite valoistaa tätä pimeää. Talvitossut autoonkin tuli vaihdettua jo kuun puolivälissä, joten tulkoon talvi ja valkeus!

Kysyjän kommentti

Kiitos vastaajille. Tänään onkin ollut vesikeli ja loppupäivästä satoi räntää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.10.2012 - 07:00

Huomenta sinnekin, kävin kellarissa ja rocksit oli jalassa, reikiä niissä päällä ja lunta oli rocksit täynnä, eli sen verran oli haittaa, nyt on lumet etupihalta lakaistu pois ja voin kuivin rocksein taas tallustella, pitää talvireinot hakea esiin ja pakkas saappaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2012 - 08:00

Lumesta ei vielä meillä ongelmia,eilen vaihdettu talvirenkaat autoon.Ihanan kuiva keli.

Lähteet:
oma,silmä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2012 - 09:19

Tultiin eilenillalla mökille tarkoituksena haravoida loput lehdet nurmikolta. Ei yhtään harmita ettei sitä voi tehdä ja lumitöitäkään ei vielä ole tarpeen tehdä. niin että iloitaan vaan valoisasta lumesta ja kirpeästä talvi-ilmasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2012 - 13:17

Pakkasta -2,2 astetta. Elilen illalla lähellä puolta yötä alkoi lunta tupruttamaan. Valkoinen lumi peitti maan. Sitä on hiljalleen tupruttanut siitä asti ja välillä rakeitakin. Nyt on jo aika paljon lunta ja sataa edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.10.2012 - 14:12

Ei ole lunta eikä harmeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2012 - 18:08

Lunta ei vielä Savonlinnassa ole, lämpötila kuitenkin miinuksen puolella ja tänään töitten jälkeen käväisin vaihdattamassa autoon talvitöppöset alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2012 - 23:01

Aamusta oli -4,8..ja päivällä tuli pieni lumikerros..mistä ei ollut haittaa..jäi mukavasti jalan jäljet,kun tulin kotia.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 27.10.2012 - 03:19

eilen aamulla töistä lähtiessä piti raaputella ja pyyhkiä, nyt on valkoista joka puolella ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2012 - 19:09

Keuruulla satoi toissa yönä siis perjantaina vasten yötä lumen 20 senttiä. Oli minulle iloa sain olla nuorta miesta lähellä.
Kaatua matkähdin tuonne kaupasta tullessa ja olin puolikis auton alla ja nuori herrasmies tuli ja veteli minut pystyyn ja kyseli sattuisko ja okisi kyytinyt kotiinkin, mutta pääsin kyllä omin jaloin.
Suomessa on vielä nuorisossa hyviäkin ihmisiä, eivätkä kaikki kaihda vanhaakaan immeistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.10.2012 - 21:14

Valkoisena oli maa, mutta sen aiheutti pakkanen. Illalla koivut olivat kertakaikkisen kauniita kuun valossa.