Kävittekö kesällä kesäteatterissa? Oliko näytöksessä kyseisen paikkakunnan huumoria?

Avainsanat: kesäteatteri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.10.2012 - 21:16

Moni vanhempi ihminen varmasti muistaa, että Haapamäki oli ennen Tampere-Parkano Seinäjoki radan valmistumista suuri risteysasema ja sen asemaravintola kuuluisuus siis.
Keuruun kesäteatteri esitti musiikkinäytelmän RAIDE 2, tänä kesänä.
Tapahtumapaikkana on kuuluisa asemaravintola. eletään vuotta 1968, jolloin maailma kuohuu ja Raide 2.n
kohtalo on vaakalaudalla.
Raide 2 vie Haapamäen hauskojen kohtaamisten ja suurten tunteiden risteysasemalle, se on tarinoiden musiikin, ja tanssien ilotulitusta. Toiset saapuvat, toiset lähtevät, matka kohti suurta maailmaa on alkamassa. Palataan kotiseudulle, lapsen muistot kirkastuvat syntyy jälleennäkemisen ja ikimuistoiset kohtaamiset. Toiselle kaukainen unelma voi olla kaukana ja toiselle aivan lähellä.
Maija-Liisa Peuhu on Karjalasta palannut evakko ja pesautuu Haapamäen asemaravintolan pitäjäksi.
Näytelmässä esiintyy myös Mikko ja Matti Rasila ym henkilöitä.

Oli 29.6.2012 ensi-ilta ja olin tyttäreni kanssa sitä katsomassa Haapamäen veturipuistossa.
Istuimme täydessä kesäteatterisalissa ja meille jaettiin vilttejä, koska silloin oli niin kylmä ilma, että hampaat löi loukkua. Katsomossa näimme mm. superdiivan tai seurapiirirouvan Kaarina Kivilahden, jotta ei mikään pieni musiikki iloittelu.
Kuten tunnettua Haapamäki on nyt pieni asema pahanen Tampere-Seinäjoen välillä. Haapamäki kuuluu
kotikuntaani Keuruuseen. Näytelma kertoo kuinka suuri ja kuuluisa asema- ja sen -ravintola raivataan
muistojen joukkoon tehokkuuden tieltä.

Lisätty: 18.10.2012 - 11:35

Kiitos kakille käyttäjille valitsemastaan kesäteatterin vastauksesta, jossa arpa suosi minua.

Lähteet:
oma kokemus ja muistikuva

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.10.2012 - 12:33

Kävin aika monenkin paikkakunnan kesäteatteriesityksiä katsomassa. Ainakin parissa esitksessä oli paikkakuntakohtaista huumoria. Monta hyvää esitystä ja vain yhdessä tuli aika pitkäksi ja säälitti..vaikka kuinka koetti katsoa positiivisesti.

Lisätty: 08.10.2012 - 14:08

Mikkelin kesäteatteriesityksessä oli jotain paikkakuntakohtaista. Savolaishuumoria oli Ismo Apelin ohjaamassa iloittelussa Jaakko Teppo goes to Mallorca. Niin hulvattoman hyvä esitys, että vieläkin naurattaa. Kesän paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2012 - 15:30

housut pois
sampanlinnan kesäteatterissa
oli niin hauska ,että nauroin sitä monta päiv'ää
jälkeenkin päin :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2012 - 15:42

Ensimmäinen kesä pitkään aikaan kun en käynyt. Eivät sopineet aikatauluun tai sää oli liaan huono.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.10.2012 - 22:28

Tämä kesä jäi väliin. Mutta viime vuotisessa oli ihan kiva huumori siinä käsikirjoituksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2012 - 08:34

Kaikki kesäteatterit on kierretty ja hyvin kaukaa.