Torstai toivoa täynnä, joten kaikkea mukavaa tällekin päivälle. Meille on syksyllä muuttanut uusi asukas/perhe. Isäntä ite on

hyvin vilkas liikkeissään ja moneen päivään en ollut sitä nähnyt, mutta eilen se kurkisti autotallin oven alle tehdystä kolosta (se oli Vilmaa varten aikoinaan tehty) Tykkää olla halkopinossa ja kurkkii sieltä uteliaana. Naama on pieni ja todellakin pirteän näköinen. Pitää yhdessä pöllön kanssa meidän hiiret kurissa. Mikähän eläin meille on asettunut asumaan?

Lisätty: 01.12.2011 - 11:29

www.napsu.fi/matkailu/matkak...2--Keitele

Tässä hän on, syyskuun kuvassa vielä kesäpuvussaan.

Avainsanat: vikkelä otus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.12.2011 - 06:42

huomenta. eilisen vesisateen jälkeen lumet ja jäätiköt häipyneet, iltalenkit Fiinan kanssa olivat valoisampia kun oli lumi maassa.
liekö uusi asukas kärppä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 07:30

Kärppää minäkin veikkaisin, tai lumikkoa. Kiva "alivuokralainen" teillä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 07:35

Lumikko on veikeä, vikkelä, pieni ja vieläpä harmiton otus.
Onnittelen, on kiva seurata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 07:42

Olisiko tuo pieni lumikko. Sitten seuraava olisi minkki.Onhan noita näätää ja kärpää myöten.Meillä viimesyksynä kulki kissan ruokia syömässä ja talven siemeniä söi.Ruuan tähteistä tykkää kun ei suolaista anna.Siinähän sulla kissa hyvä sellainen on pirteä ympäri vuorokauden. Kissa pistäisi poskeen se nopeesti.HYvin vaalit kyllä se pyytää jyrsijät pois. Jos pöllö ei sitä nappaa.Meillä tuli kellariin ja meni hiirenliskuun.Oli aika lohduton näky.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 07:58

no tota noin karhua veikkaisin ehkä jääkarhu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 08:20

Mie veikkaan,että teille on muuttanut lumikko,olen nähnyt sellaisen mieheni kotimökillä eräänä keväisenä päivänä,kun oli vielä lumi maassa ja eläinkin oli vielä valkoinen väritykseltään.Pystytkö ottamaan kuvan tästä otuksesta ja laittamaan sen tänne meidän napsujen ihailtavaksi.Lumikko on kyllä nopea liikkeissään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 08:21

Pieni vikkelä körppä voisi arvailni olla tällä kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 08:43

kärppä tai lumikko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 08:56

Vihtori kärppähän se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 09:20

Kärppää veikkaan minä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 12:24

Sehän on suosikkijoukkueeni Oulun Kärppien nimikkoeläin. Siis kärppä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 13:05

Onpas soma,veikkaan nuoreksi kärpäksi,taitaa olla sinkku;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 14:01

Lumikko tai kärppä, ovat muistini mukaan aika samannäköisiä. Lumikkoa veikkaan.
Lapsuudessani meidän puuvajassa asusteli usein lumikoita, kärppiä nähtiin myös. Nopeita ovat liikkeissään, luuli että niitä on vaikka kuinka monta vaikka olikin vain yksi.