Loistavatko jouluvalot?

Onko teillä jo jouluvalot ja koristeet laitettu esille? Vai laitatteko ollenkaan? Entä onko asuinalueenne/ kaupunkinne kauniisti puettu joulua varten? Minä aina ilahdun Oulun keskustan Tiernatähdistä. Kotona on kahdet jouluvalot ikkunassa, ja lasten kanssa olemme askarrelleet jo vinon pinon koristeita, joista tosin leijonanosa joululahjoiksi. Mutta osa jää toki kotiakin somistamaan :)

Avainsanat: joulu. joulukoristeet jouluvalot joulunvietto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.11.2011 - 09:47

Kyllä Sirkka mummo on parvekkeen jo koristanut jouluvaloilla, sisällä poltan kynttilöitä.
En ole oikein kynttilöiden polttaja tyyppi, mutta kun yksin pimeässä istun laitan palamaan.
Joulukuusta ei minulle käytännön syistä tule. Tyttäreni anne huolehtisi kyllä kaikki mielellään,
mutta kun on pieni asunto, niin ei sitä halua ihan räässään hukkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 10:00

Kyllä jo jouluvalot tuikkivat sisällä ja ulkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 10:14

Olemme niin syrjässä että itse valoja on laitettava, Eläviä kynttilälyhtyjä vähän joka oksalle ja lasipurkkeihin maahan . Sähkökynttilöitä saunanedessä ja talon tuijapuussa .Tähti loistaa ikkunasta pihalle vanhassa mökissä vaikkei siinä ketään asukkaan. Mutta valot on pmeäsää metsässä kauniit ja pitää metsän pedot vähän loitommalla.Sitten kun on tähtinen taivas ja komea kuutamo yö ei sitä mikään voita.Täällä niitä hieno katsella vielä joka paikassa sitäkään ei näy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 10:40

Ei vielä muuta kuin kynttilä pöydällä ja parvekkeella lyhdyssä.
Tällä viikolla pitäisi ahkeroida muiden valojen kanssa.
Kauniita ovat katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 12:03

Kodissani on jo pimeiden iltojen valaistus ikkunoilla. Eilen illalla kävellessäni Esplanadin puiston läpi, minua ihastutti sanomattomasti miten kauniisti puut oli valaistu. static.toinenlinja.fi/web/02...stossa.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 12:26

Parveke ja keittiön ikkunassa loistaa valot...
Turun Tuomiokirkon Joulukuusi taas loistaa ihan läheisyydessäni...
Ja mikä voittaisi Turun Joulurauhan julistuksen...
Turku on siis Joulukaupunki...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 12:42

Ei loista vielä.
Kaupunkikin panttaa miljoonaa lamppuaan yhdeksänteen päivään säästösyistä.
Sitä odotellessa voi katsella vaikka näitä. www.iltasanomat.fi/kotimaa/t...29250.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 15:36

Tunnelmavalot löytyvät jo Onnelasta ja ulkoakin köynnöskaarestani. Kynttilälyhtyjä on pitkin ja poikin pihamaata, laitan juuri kuvia napsuun...tupaan vaihdettu puna-valkoiset paneeliverhot, mutta sisällä en ole koristellut vielä. Ulkokuuseen laitoin jo kynttilät, mutta virta kytketään vasta Itsenäisyyspäivänä. Pienin askelin Anttila valmistautuu jouluun.
Taitaa keskustan jouluvalot syttyä perjantaina. Ne pienen kylän pienet valot, mutta kivathan nekin ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.11.2011 - 18:54

Ei ole vielä. Teen sen yleensä lähempää joulua. Valaistussa taajamassa ei oikein tahdo erottua nuo valot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 00:08

Ei loista vielä,kynttilät palaa ilman jouluja pimeään vuodenaikaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 30.11.2011 - 00:26

kolmet sähkövalot on pihalla ja lyhtyjä taitaa olla 6, saas nähdä onko pakko tehdä vielä niitä jäälyhtyjä ;)