Mikä on sopiva rangaistus lapsensa murhanneille vanhemmille? Pystytkö ymmärtämää sellaista tekoa millään muotoa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.11.2011 - 21:53

En tiedä. Oikeustajuni ei edes riitä tuolle teolle. En ymmärrä tekoa, enkä minä ole oikea henkilö ketään tuomitsemaan. Eiköhän se Luoja sui jokkaisen perseen, joka pahhaa on tehny.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 22:06

Sopivaa rangaistusta ei mielestäni ole.Teko on niin käsittämätön.En pysty ottamaan asiaan juurikaan kantaa...Sanon vain,että maailmassa on NIIN paljon erilaista sairautta ja huonoa onnea....Epäoikeudenmukaisuutta ja vääryyttä.Kamalia kohtaloita.

Lisätty: 26.11.2011 - 16:28

Jotenkin...Oma lapsi on omaa lihaa ja verta.Sen eteen tekee kaiken.Siis aivan kaiken, jos on itse terve...Jos tappaa "vieraan" ihmisen se ei todellakaan ole sama.Vain äidiksi / isäksi tullut pystynee ymmärtämään...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 22:37

Myönnän olevani outo ja sanon että pystyn ymmärtämään. En tietenkään kaikkiin lapsensa tappo tapauksiin pääse sisään koska ihminen on aina kiinni omassa subjektiivisuudessaan.

Oman lapsensa tappo ei eroa siitä että tappaa jonkun toisen ihmisen. Nämä ovat kaksihan ovat samaa asiaa, oman lapsen tapossa saattaa vaan olla mukana vahvemmin tappajan tuntemien tunteiden vastustava efekti.
murhaan voi olla monia erilaisia itsensä mielestä järkeviä syitä esimerkkeinä esimerkiksi: lopettaa toisen kärsimys (armahtaa), suojella toista päästämällä pois tästä pahasta maailmasta, tuntea niin suurta vihaa toista kohtaan että päätyy tähän ratkaisuun .... .. ..

Rangaistus varmaankin riippuu tapauksesta.
varmaan oikea tyyli olisi tuomita murhana ja pitää raskauttava tekijänä (tuomiota koventavana tekijänä) heidän välistään suhdetta ja siitä seurannutta luottamusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 22:45

Tässä asiassa olen täyttä ymmärrystä vailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.11.2011 - 22:47

en millään usko että oman lapsen voi tappaa mieleltään terve henkilö, siksi ainoa oikea rangasitus on piiiitkä hoito asiaan erikoistuneessa hoitopaikassa :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 23:56

En millään muotoa pysty tai saata ymmärtää.Mitä tapahtuu ihmisen pään sisällä?????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 23:58

Täysin ymmärrystä vailla, mutta monet asiat tehdään syvän masennuksen vallassa esim. synnytyksen jälkeinen masennus...
Oikeus päättäköön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2011 - 01:00

En ole tuomari, mutta syitä on niin sysissä kuin sepissäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2011 - 07:26

tekijäkään tervehdyttyään tuskin ymmärtää tekoaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2011 - 08:16

En pysty vastaamaan tähän, on niin vaikean surullinen tapaus ja kaksi näin lähekkäin.
Onko mikään rangaistus oikea, jos sairaudessa on tehty tai vaikeassa masennuksessa,
mielentilassa.
Mikä minä olen tuomitsemaan, ei en halua ajatella ja tuomarin viittaa pukea päälleni.
Toivon vain näiden tekijöiden pääsevän sopuun itsensä kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2011 - 08:26

Toivottavasti saavat hoitoa ja ymmärtävät sen jälkeen tekonsa kauheuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2011 - 08:32

Sitä on vaikea ymmärtää, mutta suurimmassa osassahan on olosuhteet, sairaudet, työn menetys, avioero ym. joka vie pohjan pois elämältä ja jos ympärillä ei ole minkäänlaisia turvaverkkoja, tähän tekoon on silloin mahdollista ajautua. Lähelläkulkijoilta toivoisi aina pientä valppautta tarjota apua, jos vain mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2011 - 19:27

Rangaistus tulee joka tapauksessa jossain muodossa. En voi ymmärtää murhaa missään tapauksessa. Aina on olemassa ratkaisu asioihin ja jokin vaihtoehto. Asiat ovat kai päässeet liian pitkälle?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2011 - 22:26

Jos lapsensa surmaa sitä on vaikea ymmätää. Täytyy olla mieleltään sekaisin.Häiriötila. Vaikka olisi elämä kuinka vaikeeta tahansa . Ei tuo ole asioitten ratkaisu.Jos hautoo tuollaisia ajatuksia, täytyy puhua jollekkin. se auttaa että pääsee hoitoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2011 - 07:18

onneksi en ole tuomari saati valamies.
maallinen tuomio heidän on kärsittävä - mutta suurempi tuomio odottaa sitten tuonpuoleisessa.
suurempi ei tarkoita pahempaa, eikös se luoja armahda jos osaa katua ja pyytää? ainakin näin uskon.

vaikeeta sanoa - jotkut ihmiset on vaan pahoja, jotkut sekaisin, vailla omaatuntoa taikka oikean ja väärän raja häälyy.

en voi ottaa kantaa henkilökohtaisella tasolla - enhän ole asianosainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2011 - 07:18

onneksi en ole tuomari saati valamies.
maallinen tuomio heidän on kärsittävä - mutta suurempi tuomio odottaa sitten tuonpuoleisessa.
suurempi ei tarkoita pahempaa, eikös se luoja armahda jos osaa katua ja pyytää? ainakin näin uskon.

vaikeeta sanoa - jotkut ihmiset on vaan pahoja, jotkut sekaisin, vailla omaatuntoa taikka oikean ja väärän raja häälyy.

en voi ottaa kantaa henkilökohtaisella tasolla - enhän ole asianosainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 08:53

Äärimmäisen vaikea asia. Kun esim. äiti surmaa muutaman kuukauden ikäisen vauvan, on kyseessä luultavasti synnytyksen jälkeinen masennus tai muu uupumus lapsen/lapsien kanssa. Näissä tapauksissa äiti ihan varmasti katuu loppuelämänsä ja olisi tarvinnut apua itse, ettei tätä hirveää tekoa olisi päässyt tapahtumaan.