Minkä ikäisestä pikkuporsaasta tulee sika?

Avainsanat: nätti kuin sika pienenä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.11.2011 - 12:12

Emakko saa imettää jälkikasvuaan 4-5 viikkoa. Tämän jälkeen porsaat vieroitetaan ja siirretään vieroitusosastolle. Luonnossa emakko vierottaisi porsaat vasta n. 12–17 viikon iässä. Nykymuotoisessa tuotannossa porsiminen ja imetys tapahtuvat yleensä kääntymisen estävässä emakko- eli porsitushäkissä.

www.animalia.fi/animalia-toi...n-tuotanto

joten tuon 12-17viikon on tuo muutos porsaasta siaksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 12:30

Toffen vastauksessa on vinha perä joten kannatan sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 12:52

Kyllä Toffe tietää myös eläinasiat. Onhan se sääli, että pikkunasut vieroitetaan huomattavasti aiemmin mitä luonto on tarkoittanut. Pikkupossut ja myös siat ovat ihania.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 14:45

Vieroitetusta pikku porsaasta tulee sika,kun ei enää nisää ime :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 18:10

Toffea on uskottava, kun itsellä ei ole minkäänlaista näppituntumaa porsasasioihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 18:19

Ennen tuli vuodenikäisestä kun sai kuulan kalloon ja joutui joulupötään. Sitä ennen oli ihana pieni possu.Muistan tämä joulukuun alku oli ikävää aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 20:32

Alle parikymppisenä, ihan jonkun matkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 22:33

Jotain henkilöa on kuvattu sanoilla: "Kuin sika pienenä".
Tästä päätellen ai kovin vanhana ehkä kuukauden ikäisenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.11.2011 - 23:04

luotan edellä oleviin asiantuntijoihin tässä asiassa, ihmisten joukossa ikäraja lienee tuossa 15v. korvilla, eripituisten sikailukausien jälkeen ihmisestä tulee onneksi useinmiten uudestaan possu ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2011 - 00:46

Ku nne ovat vieroitettu nisästä.