Onko kokemuksia tämän hetkisestä tilanteesta Hurghadassa? Lähtö viikon päästä ja poliittinen tilanne vähän mietityttää =/

Avainsanat: hurghada turvallisuus mellakat levottomuus egypti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.11.2011 - 08:47

Eiköhän sinne tohdi mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
T67
Vastattu: 23.11.2011 - 09:01

Samaa mietimme mutta luotan kyllä että matkatoimisto kertoo jos on riskialtista mennä. Otetaan elämysmatkailuna ja mennään Kairoon retkelle tutustumaan... ;) No, ei ehkä ihan tosissaan mutta oletan että voimme mennä kunnes toisin ilmoitetaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 09:08

Sinne vaan jos mieli tekee, matkoja saa varmaan aika edullisesti. Matkanjärjestäjä myy kyllä niin kauan kun UM antaa (tai suosittaa) matkustuskiellon. Kypärä mukaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 09:31

Turistialueet on ainakin tähän asti saaneet olla rauhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 10:48

www.finland.org.eg/Public/Default.aspx

pidä sivu mielessä..
Mutta uskon että Turistialueella ihan OK...
Itse oltiin siellä kesällä, Hurghadassa OK, mutta kun olimme Kairoon menossa Museoon ja Pyramiideille niin 5 min ennen tuloamme kuulimme että pääsemme Museoon, on ihan Tahirin aukion vieressä, silloinkin oli joku mellakka ollut menossa..
Mutta emme sitä missään katukuvassa edes siellä nähneet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 02:18

Turistikohteissa ei ole aihetta huoleen. Mielenosoituksissa kapinoidaan maan johtoa, ei turisteja vastaan. Missään vaiheessa nujakointia ei ole kohdistunut turisteihin. Turistialueilla paikallisten mellakointi ei juuri hyödytä, silloinhan ihmisiltä lähtevät työt ja leipä.
Olette lähdössä pakettimatkalle, jolloin matkanjärjestäjän on velvollisuus antaa teille tarpeelliset ohjeet ja tiedotettava teitä poikkeustilassa. Kevään vallankumouksen aikana mediassa oli paljon loukussa olevista suomalaisista matkakohteissa. Oikeasti turistikohteissa ei missään vaiheessa ollut hätää. Nämä egyptiläiset elävät turismista. Ne, jotka haluavat mellakoida, ostavat bussilipun Kairoon Tahririn aukiolle. Oikein mukavaa lomaa teille! Nauttikaa Punaisen Meren ihmeellisestä maailmasta ja auringosta, hyvästä ruuasta ja kulttuurista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 18:25

Olen tällä hetkellä juuri Hurghadassa. Eilen illalla kävelin aivan kaikessa rauhassa Hurghadan Daharin kaduilla. Missään ei ainakan silloin ollut levottomuuksia. Tänään olen menossa Sakkalaan. Ilmoittelen, jos jotain outoa tai turvatonta kahtaan matkallani. Todennäköisesti en, sillä täällä ei ole kohteita, joita vastaan voisi osoittaa mieltään. Kuulemani mukaan kaduilla olisi nyt enemmän poliiseja kuin aikaisemmin, mutta sehän on vain tae turvallisuudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.11.2011 - 22:35

Kannattaa luottaa hurjatan raporttiin.