Aiotko nostaa käteistä rahaa pankkilakon varalle?

Avainsanat: pankkilakko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2011 - 16:00

En aio nostaa, kotona on pieni hätävara aina tallella.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.11.2011 - 14:35

En todellakaan en usko että ongelmia kortin kanssa maksulla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 14:46

Tänään aion nostaa enemmän kuin normaalisti. Jos lakko tulee , ja pankkialalla ovat herkkiä lakoille, tulee ongelmia varmaan myös automaattinostoissa. Kaikki pankit eivät ymmärtääkseni ole menossa lakkoon eli Aktia ei ollut listalla. Mutta ottomaattien toiminta häiriintyy aikaa
myöten, tekniikkaa hoitavat menevät lakkoon.
Kortilla varmaan voi maksaa mutta kun maksukortti ei kaikkialla toimi.
Maksoin tänään joulun ajan matkamme, se asia on hoidettu jo.
Yksi kortti on Nordean, miten kanssa lienee....
Lakko olisi aika hyödytön jos se toteutettaisiin siten että koskisi vain konttoreita. Suurin osahan käyttää muista keinoja kun pankissa asiointia maksujen hoitamiseen ja rahannostoon.
Asiaan liittyy paljon muuta kuin konttoreiden sulkeminen, se ovat tarkkaan harkinneet.
Luin Aktian sivut, pitkä lista siitä mitä kaikkea voi tapahtua eri asioissa, eli viiveitä, toimimattomuutta mm. kortin tunnistuksessa jne.

Lisätty: 23.11.2011 - 09:21

Erään tavaratalon automaateilla oli kuhinaa eilen, joistain oli rahat loppu. Nostin kaiken varalta enemmän kuin normaalisti käteistä. Hyvä kuitenkni ettei lakkoa tullut, olisi lisännyt teknisiä ongelmia ilman muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 15:29

Usein lakkoon varautumisesta on enemmän haittaa kuin itse mahdollisesta lakosta. Turha paniikki pois. Muistuu viimeksi paperimiesten lakko, jolloin ihmiset ostivat kaikki vessapaperit kaupoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 16:39

En.Kortti varmaankin toimii niinkuin ennenkin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 17:03

Nostelen ihan normaalisti. Aina muutenkin hiukan käteistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 17:11

Automatia Oy hoitaa pankkiautomaatteja, eivät pankit. Voihan olla, että lakko pitkittyessään haittaa myös heidän toimintaa. Toisin kuin muut alat, pankkilaiset eivät ole lakkoilleet usein. Lakkojen välillä oli yli 20 vuotta. Hyvä, että ovat oppineet viimein pitämään puoliaan, sillä alan työntekijöitä on kohdeltu viime vuosina todella huonosti. Toinen pankkini on Nordea, joka ei ole menossa lakkoon. Työnantaja on kyllä aikonut pistää pankin työsaartoon. Jos oikein hankalaksi menee, niin voipi olla, että minä pistän Nordean saartoon.

Pidän korttipelistä - käytän hyvin harvoin käteistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 17:56

Lakkoilkaa kaikessa rauhassa, juolukuun alussa olen taas kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.11.2011 - 19:03

En aio sen takia nostaa. Harvemmin pidän käteistä lompakossani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 19:14

En aio. Korttia vinguttelen tarvittaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 19:49

Mieheni lähetin asioille. On tulossa tänne Egyptiin, ja pyysin nostamaan vähän käteistä tännekin. Tänne asti se pankkilakko ei kuitenkaan taida vaikuttaa. Että jollei saa sitä rahaa, niin täytyy sitten nostaa täällä. Ei sen kummempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 20:25

Kortilla pelataan tässäkin tilanteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 22:39

Lakkoa ei siis tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.11.2011 - 01:30

eipä tarvinnut tehdä mitään kun jäi onneksi tuo lakko tulematta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 07:54

En nostanut käteistä lainkaan,on pussissani hiukan entistä rahaa,kaupassa maksamme kortilla,mutta torilla käydessäni maksan käteisella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 08:51

En aio,kortti on hätävarana..käteistä lompakossa...