EM
Kysytty: 21.11.2011 - 21:59

Millaiset bussiyhteydet cran canarialla on muaalle kuin turistikohteisiin, esim saaren sisäosiin?

Onko siis mahdollista kiertää saarta ilman että vuokraa autoa tai menee valmiille retkille?
Meneekö busseja paikallisiin pikkukyliin? Onko kellään kokemusta? Hotellimme on Puerto Ricossa, eli jos tietoa bussiyhteyksistä sieltä, niin olisi kiva kuulla!

Avainsanat: cran canaria bussilla liikkuminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 22.11.2011 - 00:53

Bussireittejä ja hintoja:
www.globalsu.net/index.php
Kartta:
www.globalsu.net/es/lineas_t...sticas.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 08:26

Olemme käyttäneet busseja mennessämme vaeltamaan vuoristoon. Varsinaisesti Puerto Ricosta ei lähde suoria linjoja saaren sisäosiin, mutta menemällä bussilla Playa del Inglesiin pääsette vuoristobussin kyytiin ja pikkukyliin. Reissu kannattaa ehdottomasti, tuolla pääsee näkemään sitä aitoa Kanariaa. Vuoristobussin numero on 18 ja se lähtee Faro Maspalomasin majakalta arkiaamuisin 6:30, 8:00 ja 11:00. Olemme nousseet bussin kyytiin San Fernandon pysäkiltä (Avenida de Tirajana). Bussi tulee Faron majakalta 10 minuutissa tälle pysäkille. Esim. lähdette Puerto Ricosta Las Palmasiin bussilla 91 ja pyydätte kuskia jättämään teidät San Fernandon pysäkillä. Kävelette liikenneympyrän vastakkaiselle puolelle - Playa del Ingles jää selkänne taa. Bussipysäkki on muutaman sadan metrin päässä pääkadulla.

Ennen tätä kannattaa mennä tarkistamaan aikataulut ja muut matkustamiseen liittyvät asiat Playa del Inglesin Yumbon ostoskeskuksen yhteydessä olevasta Turisti-Infosta.

Arguineguinin, Puerto Ricon ja Puerto de Moganin välillä on myös laivayhteys.

Paras opaskirja, jonka olen tähän mennessä saanut luettavakseni on Pentti Korpelan kirjoittama Hiekkadyyneiltä Lumihuipuille. Vaikka se on vaelluskirja, sieltä löytyy paljon mielenkiintoisia ja hyödyllisiä asioita muillekin.
Antoisaa lomaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 09:15

www.finnlomat.com/main.php?I...&lng=8

tässä jotain..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 20:24

On vaikka mitä.

www.globalsu.net/es/lineas.php