Millaiset olivatkaan Ranskan kuninkaan Muonion seikkailut aikoinaan? Mitä niistä on jäänyt muistoksi?

Avainsanat: kuningas seikkaili

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.11.2011 - 20:31

Suomeen jäi kuninkaan sukua, siis hänellä jäi Lappiin jälkeläinen. www.yle.fi/alueet/lappi/2011...38834.html
Eräs tuttavani kertoi sukunsa olevan Rovaniemeltä, mutta suku oli lähtöisin Ranskasta, olivat tulleet Lappiin jo vuosisatoja aiemmin. Esi-isät olivat kuitenkin aivan taviksia, eivät siniverisiä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2011 - 19:28

Taisi jäädä kirkkoherran piialle lapsi?

Lähteet:
yle.fi/uutiset/kulttuuri/201...36720.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2011 - 19:51

Mitä isot edellä sitä pienet perässä.

Aiheutti vilttikäärmeen pureman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 09:10

Taisi olla siitos hommissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 09:11

Häneen iski kuuluisa Lapin lumo ja mikäs sen mukavampaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 09:35

Ranskalaisia on Suomessa muinoin liikkunut, eräs tunnettu henkilö (harrastaa historiaa ja on tutkinut asioita) väittää että suonissani virtaa ranskalaista verta. Asiaa en ole tarkistellut. Onko Ranskan kuningaskin ihan itse liikkunut Suomessa, sitä en tiennyt, mitähän se Lapista haki?
Pohjanmaalle on tullut paljon ranskalaisia, sillä selittyy se että alueelta löytyy paljon tummaverisiä ihmisiä.
Nyt nuo "verensekoittajat" tulevat tänne vielä kauempaa .... liekö hyvä vai huono asia.