Juhlistatko jotenkin adventtipäiviä?

vai onko päivä muiden joukossa?

Avainsanat: adventti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.11.2011 - 10:20

Lähinnä kynttilöitä sytytellen ja poltellen, muutoin taitavat olla normipäiviä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.11.2011 - 09:44

Tuomiosunnuntai on tänään! Olisko aihetta juhlaan?

Lähteet:
almanakka.helsinki.fi/2011/m...askuu.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 10:54

En juhlista. Menemme kyllä ulos syömään, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tuomion kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 11:41

Ensi sunnuntai taitaa olla ensimmäinen adventtisunnuntai. Kyllä se minulle tekee sellaisen hartaan mielen.
Alkaahan siitä suuri joulujuhlan odotus, Vapahtajamme syntymäjuhlaan valmistautuminen.
On ihanaa laulaa ensimmäisenä adventtina Hoosiannaa kirkossa. Se on ollut minulla tapana
silloin mennä laulamaan ja saada juhlamieli sieltä.
Ne ovat niin pieniä ne minun iloni nykyään, joten tässäkin voi olla yksi,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 11:52

Onko se nyt???Ei oikein pysy näissä juhlapyhissä mukana;viimeksi PyhienMiestenPäivä,nyt...Juhlistanko?En.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 12:29

Ei ole oikein nämä kirkolliset pyhät minun juttuni...Kynttilöitä olen poltellut näin pimeän aikaan jo monena iltana.Niin sisällä, kuin ulkonakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 12:43

Yksi päivä toisten päivien joukossa. Ei sen kummempia juhlallisuuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 12:55

Kynttilöitä poltellaan niin kuin muinakin päivinä koko talven ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 14:39

Kynttilöin ja illalla mustikkaglögiä maistellen piparit mukana tietenkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 19:58

Perinteenä on nuo neljä adventtikynttilää, joita sitten poltellaan aloittaen ensimmäisestä kynttilästä ensimmäisenä adventtina ja neljäs sytytetään muiden kanssa sitten viimeisenä eli neljäntenä adventtina. Varmaan tulee tehtyä joulutorttujakin eka kerran silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2011 - 14:52

Laitoin jo parille ikkunalla adventtikynttilärivistön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.11.2011 - 18:43

Ei oikein ollut adventtitunnelmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 05:41

Menevät samalla painolla muiden päivien kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 13:43

Adventin aattona meillä on aina perinteisesti "tyttöjen" pikkujoulut eli koolla 6 naista ja puhetta ja naurua sen mukaisesti. seuraava päivä ihan normi sunnuntai.