Sunnuntaiaamua kaikille. Tänään vietetään erästä tärkeätä päivää. Teemana on yhdenvertaisuus. Joukko on "pieni" suuri silti. Mitä?

Avainsanat: tulevaisuus on heidän

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.11.2011 - 07:40

Kirpeätä pakkasaamua sinulle (pelästyin, kun mittari näyttää -11.8°C eilisen vesikelin jälkeen)
Eilen oli joku vessapäivä, mutta yhdenvertaisuus..hm. miettii kuumeisesti. Onkohan asialla jotain tekemistä esim. kuurojen kanssa tai muiden vähemmistöryhmien? Menee nyt miettimään kahvikupposen äärelle tätä tärkeää asiaa.

Lisätty: 20.11.2011 - 08:15

Ps. Kahvinjuonnin aikana asia selkisi näköjään.Olisi pitänyt kurkistaa almanakkaan heti.

Kysyjän kommentti

Olihan siitä kaffeen juonnista jotakin hyötyä.
Lasten oikeuksien päivähän se oli, mutta tuntuu turhuudelta, kun se päivä menee ja tulee, sekä ihmiset höpöttävät kuten aina tarttis tehrä jotain, niin minä kun toisetkin.
Mutta huomenna on taas joku oikuksien päivä.
Taidan alkaa odottaa 6.12. pukuloiston päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.11.2011 - 07:57

Kansainvälinen lasten oikeuksien päivä näyttää minun allakkani!
"Allakka tietää allakka muistaa", oli ennen mainos.

YK:n yleiskokous suositteli vuonna 1954 Kansainvälisen lasten päivän (engl. Universal Children's Day) viettämistä.
Suomessa sitä vietetään 20. marraskuuta, sillä tuona päivänä vuonna 1959 hyväksyttiin Lasten oikeuksien julistus ja 20. marraskuuta 1989 Lapsen oikeuksien sopimus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 08:07

Huomenta aamuvirkut!! Kansainvälinen lasten oikeuksien päivä, sanoi radion kuuluttajatäti juuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 09:31

Lasten oikeuksien päivä tänään. Kyllä kannattaa sitäkin miettiä.Lapset helposti jää aikuisten jalkoihin, ilman heidän kuulemista.Tulevaisuus uuden sukupolven käsissä. Kannattaa kuuunnella ,mitä heillä kerrottavana. Ovat ihania, aitoja .
Rakkautta tarvitaan ja kaivataan kaikkialla.Yltäkylläisyyden kuin lohduttoman köyhyydenkin keskellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 09:35

yksi päivä on parempi kuin ei mitään. Maailmassa on paljon kauniita ajatuksia. Käytäntö voi olla jotain muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 12:34

On lapsillakin oikeudet, mutta turhan usein joillakin jää tuokin tiedostamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 14:06

Lapsien oikeudet kyseessä..
Pikku kakkonen mainostaa Lapset määrää päivän..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.11.2011 - 18:35

Lasten oikeuksien päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 05:38

Lasten asialla taidetaan olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 14:40

Lapsilla ainakin Suomessa on oikeuksia yllin kyllin. Eli lasten oikeuksien päivä oli.