Onko tulevaisuus tälläinen?

Robotteja kokeillaan vanhustenhoidossa Helsingissä; katso video:
www.iltasanomat.fi/digi/tule...36388.html

Avainsanat: vanhusten hoitajat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.11.2011 - 16:53

Toivottavasti ei. Ehkä joku meistä haluaa seurustella robottien kanssa, mutta minusta jo ajatuksenakin hirvittävä. Missä on inhimillisyys, kunnioitus vanhuksia kohtaan ja järki?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2011 - 18:03

Toivon mukaan ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 19:03

voi kuinka surulliseksi tulinkaan, kuuntelin juuri Yle Suomen lähetystä taustapeili, jossa käsiteltiin vanhusten asemaa.
Olisiko se kiva kun kalisteleva ropotti aamulla aukaisisi ovesi ja pelmuuttas Sinut pesulle
rautakourien kalistessa.
Pyyhkis pyllyä, pesisi vaihtaisi vaippaa ja hyvässä lykyssä syöttäisi Sinulle aamusafkan ja peitteleisi
Sinut peittpjesi alle, odottamaan seuraavaa kalistelua.
Jassoo nyt katsoin videon vasta, se olikin peliautomaatti, eikä hyvinvointia vanhuksille tuova.
Laitetaan hyvät napsulaiset kädet ristiin kyynärpäitä myöden ja toivotaan, että se osa vanhuudesta
mikä meillä on olisi inhimillistä.
Ja kun pysyisi jonkinlainen ajatus päässä ja sairaudet sen verran kurissa, että pääsis köpöttelemää
jonkin verran.
Monella on lapset kaukana, on vähävaraisia vanhuksia joihin itsekin kuulun, joka euro on venytettävä
metrin mittaiseksi ja se sahattava kymmensenttisiksi, että saisi piisaamaan kuukauden varalle.
ei kiitos robottia pelikaveriksi, pelaan pasianssia yksin ennemmin.
sitä tuntuu nyt, että on syyllinen johonkin kun on vanhentunut tai elänyt nuoruuden ja saavuttanut vanhuuden. Mutta periksi ei saa antaa, olemmehan työuran aikana maksaneet eläkkeemme.
Kyllä ne kansaneläkemaksutkin meni, mtta ei sieltä euroakaan kilahda tilille.
No niin , tässä Sirkan iltarutinat, nukkukaa hyvin ja huomenna taasen uusin innoin elämään kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 19:23

Toivottavasti robotit eivät koskaan korvaa kokonaaan viihyttäjinä ja virkkeenantajina meitä ihmisiä vanhusten hoidossa , sillä kukapa sitä tosissaan haluaisi elää mailmassa jossa koneet korvaisiva osan ihmishoitajien töistä pystymättä kuitenkaan ilmaisemaan yhtä hyvin tunteitaan kuin me ja antamaan näin yhtä hyvää hoitoa ja huolenpitoa kuin mitä me annamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 20:06

Ei mikään korvaa ihmisläheisyyttä...
Mutta uskon kumminkin että nostoissa ym tällaisissa niistä on apua työntekijöille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 03:29

Nykyisyys on jo tuollainen.
Puuttuu vain nuo robotit.
Koiria ja kissoja saisi tarhoilta ilmaiseksi ja ne olisivat paljon parempia seuranpitäjiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 10:19

Valmistaja lienee löytänyt markkinaraon.

Kuka tuohon koukkuun menee kuuluu typeryksien joukkoon.

Elän toivossa, että minä en tuota joudu katselemaan. Aika näyttää toteutuuko toiveeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 10:33

Siinä se tuli ,kuinka paljon arvostetaan vanhuksia.Toivon että aidosti saan olla toisen ihmisen kanssa tekemisissä.Viekööt ropotit pois silmistä.Lelu on erikseen niikuin lapsillakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 05:29

Edelleenkin ei kiitos.