Onko tämä sinun liikenneopas?

1§ Jos joku menöö erellä, aja ohitte.
2§ Jos joku yrittää ohitte, niin älä päästä.
3§ Säästä vilikkua.
4§ Ku liikennevalo vaihtuu nokkas erestä vihiriästä keltaaseksi, nin kiihrytä vauhtia. Kyllä sä kerkiät.
5§ Ku jalankulukia tuloo eressä suajatiälle, nii lisää vauhtia. Ei se sitte tuu.
6§ Mutta jos se kumminki tuloo, nii polokaase kaasu pohojaan. Ettei jää kitumahan.
7§ Ku joku hirasteloo erellä ja hakoo vaikka jotaki paikkaa, niin neuvo sille oikia osoote. Elikkä huura ohimennes sivuikkunasta, että:"Painu vit**hun!"
8§ Oo varovaanen ruuhkaliikentees. Ettei kännykkäs lipsahra korvalta.
9§ Ku joku yrittää sivutiältä ramppia myären isomman tiän liikennevirtaan, niin älä tee sille tilaa. Son joku kohomo.
10§ Jos taharot ajella rauhassa kaupunkilla, niin lähäreppä paanalle vaan silloon, kun kaikki muukkin tapaa liikkua.
11§ Jos jonku auto menöö rikki ja pysähtyy etehes, niin töötötä ja raivua ittekses niin kauan, että saat syränhalavauksen.
12§ Jos haluat päästä nopiaa kaupunkin lävitte, niin hommaa polokupyärä ja aja jalakakäytävällä. Siälä saa päästellä lujaa.
13§ Jos ajat polokupyärällä mumman kumohon, niin verä niska kyyryhyn ja polije pakohon. Kyllä sen joku siitä korjaa.
14§ Pyärääle ykssuuntaasta katua vastavirtahan. Son jännää.
15§ Kun polokupyäräälijä ajaa sivuuttes, niin murijaase sitä kyynärpäällä kylykehen jos kukaan ei oo kattomas.
16§ Viheltele ittekses, kattelet taivahalle ja oo tärkiän näköönen, ku kävelet karun ylitte päin punaasia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.11.2011 - 14:13

juuri noilla säännöillä mennään...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.11.2011 - 16:37

Niin mutta 11:sta pykälän jälkeen soon kuallu.?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 16:58

Kiitos mahottoman hyvät ol neuvot!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 17:28

Kiitos kyllä vislaan komeasti, mutta enhän minä nyt niin typerä ole, että parhaan kaverini rollasin
kanssa kolaroisin. Ehjin nahoin eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 17:39

Myönnetään, että nuorempana noudatin joitakin liikenneoppaan pykäliä. Nyt vanhemmiten on rauhallisempi vaihde päällä ainakin liikenteessä, jumpassa sitten revittelen täysillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 20:14

Näilläpä sitä pärjääkin aika pitkälle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 21:21

Ei muuta kuin talla pohjaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.11.2011 - 22:51

Kaikkea noita olen huomannut kanssakulkijoissa. Tänään viimeksi kun eräs itänaapurin poika ohitti törkeästi ja täpärästi keltaisen viivan voimassaolon matkalla velipoikansa rekan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 19:43

Noilla mennään.