Miksi Eniron numerohaku on haastettu oikeuteen?

Avainsanat: väärä tapa toimia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.11.2011 - 08:35

En tiedä onko haastettu mihinkään?

It-viikko

Kuluttaja-asiamies on vienyt hakupalvelu Eniron markkinaoikeuteen. Syynä on se, että Eniro markkinoi numeropalveluunsa soittaville kuluttajille numeron yhdistämistä ja lähettämistä, mutta ei kerro soittajille tämän lisäpalvelun hintaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.11.2011 - 08:55

Eikös yhdistämispalvelua tarjoa muutkin kuin Eniro?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 09:19

No se on firman hommia. Ei kuulu minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 11:44

Eniro joutuu selvittämään markkinointioikeudelle, miksi se ei kerro kuluttajille, että numeron yhdistäminen maksaa.

Hmm.. Netissä tuo hoituu ilmaisena, itselläni tunnukset Eniroon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 13:10

Ei löytänyt haastemiehen numeroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 20:30

Keräävät asiakkailtaam maksut, kertomatta etukäteen hintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.11.2011 - 22:44

En ole kuullutkaan - joskus soitan sinne itsekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 13:07

Kun sieltä tiedustelee puhelinnumeroa, sanovat: Yhdistänkö suoraan. Eivät kerro kysyjälle että se palvelu taas maksaa mikä on väärin. Kaikkien puhelujen hinnat täytyy olla ilmoitettuna eli etukäteen tiedossa, niin myös tuo välitysmaksu. Sitä joutuvat oikeudessa selittämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 04:58

Asiakkaan pitää tietää palveluiden hinta, ja näin ei kyseisessä fimassa taida olla.