Tarvitsetko sinäkään autossasi jarruja?

Hyvä ajaja ei todellakaan tarvitse jarruja muuten kuin perille tultaessa. Muutoin ne ovat hänellä vain varalla.

Lähde: Bruno Selin ja Matti Viherjuuri (toim.): Jokaisen miehen kirja, 1947

kuvat2.huuto.net/e/d1/145b23...4-orig.jpg

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 14.11.2011 - 07:51

aika vähän käytän jarruja ja ne ovatkin alkaneet jämähtää käytön puutteesta, mukava kun on vähän haasteita liikenteessä, pakko niitä jarruja on kuitenkin jonkin verran käyttää, kun ei viitsi kiusata muita autoilijoita pienillä nopeuksilla ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2011 - 06:35

En ole niin taitava ajamaan, että ilman jarruja selviäisin. Aikoinaan nuoruudessa ajoin hevosella heiniä latoon eikä siinäkään "jarruttaminen" auttanut. Itsepäinen hevonen pysähtyi vasta, kun sen pää kolahti ladon seinään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 09:45

No joskus on tiukimmissa mutkissa painettava pikkasen jarrua ja onhan sitä ennen suojatietäkin jarruteltava, jos joku on juuri katua ylittämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 09:52

en tarvitse rollissani jarruja, lyön kaksi töppöstä maahan ja se on siinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 10:33

Jarrut päälle, jarrut pois.
Huonomminkin olla vois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 11:01

Kyllä jarrut on todella hyvät olemassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 11:30

Jarru on vauhdin surma hokivat ennen "ralli ministerit."
Vähän takapainoisilla oli mukava saada mutkissa kääntymään.
Ts ei puske! Kyllä kylki edellä on paljon parempi hidastuvuus
.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 17:23

Ai, onkos autossa sellaisetkin?????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 17:31

Olen joskus pysäyttänyt Morrikseni betoniseinään. Silloinkaan en siis tarvinnut jarruja. Niitähän ei tietenkään ollutkaan - jarruputket kaput.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.11.2011 - 21:59

Onneksi sellaiset oli - olisi mennyt vähintään etulokari sunnuntai-iltana, kun eräs törttö ei katsonut ollenkaan peiliin ja ajoi eteeni kaistaa vaihtaessaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 04:00

Juu, juu. Kyllä ne jarrut olla pitää.