Onko vaimon tehtävä pitää hyvää huolta miehestään?

Vaimo joka antaa miehensä pitää hauskaa sihteerinsä kanssa tai jonkun valokuvamallin kanssa, lyö laimin velvollisuutensa miestä kohtaan. Vaimon velvollisuus ei ole ainoastaan pitää miehensä hengissä. Vaimon velvollisuus on pitää hänet. Ellei vaimon onnistu tehdä miehen elämää niin miellyttäväksi kuin voi, hän saattaa tämän alttiiksi ylellisen elämäntyylin riskeille.

Lähde: Kenneth C. Hutchin: Auta miestäsi mäessä, 1962 (suom. 1968)

Jos teidän miehenne ei näy nauttivan seurastanne, se johtuu siitä, ettette ole vaivautunut tekemään sitä miellyttäväksi. Jääkääpä tutkimaan itseänne! Luuletteko tosiaankin, että hän voi rentoutua kodikkaasti teidän seurassanne, jos teidän suhteenne häneen on pelkkää pälpättävää valittelua. Teidän täytyy olla enemmän psykologi ja ymmärtää, että monet teidän keskinäisistä yhteenotoista johtuvat siitä että te ette antaisi hänen käyttää housuja. Miksi ette voi kuvitella, että hän pomo sinä aikana kun hän on kotona?

Lähde: Kenneth C. Hutchin: Auta miestäsi mäessä, 1962 (suom. 1968)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2011 - 22:16

Kyllä ,Miehen onnellisuus, käy vatsan kautta.Suurimalla osalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2011 - 00:07

Tämä Hutchin teos on ehdottomasti löydettävä kirjastosta,heti huomenna...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 06:37

Kiitos vinkistä Alanpa heti tutkiskelemaan itseäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 14.11.2011 - 07:54

en ole ihan varma, mutta olen ollut huomaavinani että nuo ohjeet eivät ole kaikkien naisten tiedossa, mikä on kyllä valitettavaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 09:03

Kyllä ainakin siinä mielessä että järkevää on huolehtia omasta miehestään (avio-) eikä vieraista. Mutta huolenpito on molemminpuolista ja joissain järkevissä mittapuissa sentään tuo kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 09:46

Onneksi et onttopohjaoy ihan naamatusten tullut asiaasi esittämään, sillä olisin voinut varsin räväkästi esittää oman eriävän mielipiteeni...;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 10:01

Molemmin puolin. mutta vaikka kuinka hyvin pidin, tuonen julma käsi katkaisi onnemme ladun.
Vaikka olen nyt vanhempi jo olen joskus katkera siitä, että miksi näin piti käydä, mutta toivossa
elän, että tarkoitus kerran selviää.
Tämä on tälläisen yksinäisen "sinkun" haikea aina vastata parisuhteessa elävien kysymykseen.
Mutta voihan sitä muiston arkun avata ja nostaa sieltä sopivan kohdan esille.
Uutta paripuoliskoa en enään haaveile ja kukaan ei anna omaansa minulle.

Lisätty: 14.11.2011 - 12:39

Minulla on muistojen polku

Hiljentyneet askeleet, muistojen polulla,
sanoja ei enään tarvita.

Huokaus, arka rukous kuin lähettämötön kirje
kohti taivasta

Kyynelsuola kirvelee arpeutomattomassa haavassa,
sumentaa silmät.

Aika ei ole vielä onnitunut häivyttämään
kuvaasi sydämestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 10:19

Heiii! Mä en tienny! Miks kerrotaan vasta nyt? Mutta ei kai koskaan ole liian myöhäistä? Jospa palaisin täältä kotiin töihin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 10:32

Makuasia, josta ei kannata kiistellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 10:39

Makuasia sanoi koira, kun muniaan nuoli. Mutta varmaan olis syytä pitää molempien huolta toisistaan, muuten ei se voi sujua hyvin kovin pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 11:10

Ilman muuta pitää!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 11:47

Kaksisuuntainen juttu. Molemmilla lienee aina silloin tällöin peiliinkatsomisen paikka. Ja se yhteinen pesä ei saa tuntua vankilalta. Molemmille on suotava tilaisuus haistella muutakin ilmaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 13:42

Tottakai mutta tasavertaisuuden nimessä myös toistapäinkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 15:38

Se reki mikä ei tiellä pysy joutaa mennä. Mitäpä noita enempiään plääppäämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 17:22

Molemminpuolistahan tuon pitäisi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 17:28

Määrittele vaimo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 13:41

Kennet "sovinisti" sepittää läpiä päähänsä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.11.2011 - 21:57

Noo - luulempa että tuo on miesten toiveajattelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 03:59

Kiitos vinkistä, riippuu miten tuon määrittelee.