Onko karppauksesta eli vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta kellään millaisia kokemuksia? ruokapäiväkirjoja olis myös kiva tietää

Avainsanat: ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2011 - 15:32

Karppasin 13 kg, pidin ruokapäiväkirjaa, mutta vähitellen paino alkoi nousemaan, nyt on taas
normaalilla vähäkalorisella ruokavaliolla huvennyt 6 kg.
En karppaa enään sanan varsinaisessa merkitykksessä. Kartan valkoista leipää, sokeria,
makeita leivonnaisia, ja vähän otan perunaa.
Siinä kaikki. Se karppaus tukehdutti aivan, oli niin ajateltava aina, että mitä sitä suuhunsa laittaa.
Kyllä sillä painon kireimmillään saa alas, mutta kuka jaksaa läpi elämän viedä sitä.

Lisätty: 24.11.2011 - 17:14

Kiitos käyttäjille valinnasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2011 - 19:11

karppaus.info/

En ole karppaaja mutta monet näistä resepteistä ovat ihan kivoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2011 - 19:46

Olen yrittänyt noudattaa ns. hyväkarppaajan ruokavaliota.Siihen siis kuuluu esim. ruisleipää jokunen pala päivässä.Painoa on lähtenyt ja olo on pirteä ja virkeä.Verikokeet näyttää, että kaikki on loistavasti.En usko, että koskaan palaan vaaleisiin viljoihin, sokeriin tai perunaan takaisin. Tykkään vihanneksista ja erityisesti vähärasvaisesta lihasta.Tämä sopii mulle : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2011 - 21:02

En ole karppaaja, ja silti paino pysyy hallinnassa normaalilla kasvispitoisella ruokavaliolla ja säännöllisellä liikunnalla. Kokeile www.kiloklubi.fi sivuja, siellä voit pitää myös ruokapäiväkirjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2011 - 21:37

Minusta karppaus on "höpö, höpö" juttu.

Normaali ateriointi riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 06:39

Riittänee, kun vähentää valkoista viljaa, sokeria, perunaa yms. Mitkään tehodieetit eivät ole hyväksi. Kohtuus kaikessa. Terveellinen monipuolinen, kasvispainotteinen ja vähärasvainen ruokavalio lienee kultainen keskitie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 08:06

Karppausta en suosittele kenellekkää enkä nuorille.
Riittä kun syö hyviä ruokaaineita normaalisti. Turht maket pois. Vaaleat leivonnaiset .Ylimääräiset rasvat pois. keskity hyviin rasvoihin.Liika suola pahasta.
Ulkoilua,harrastuksia.Juo säännölliseti vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 08:40

runsaan viikon olen koemielessä harrastanut !lievää karppausta" eli esim. perunaa syön tuskin lankaan, siinä on runsaasti hiilihydaraatteja, sen korvaan nauriilla tai joillain muilla juureksilla. Olen havainnut aiemmin että määrättyjä ruoka-aineita syödessäni vatsani turpoaa, tulee määrätyllä tavalla raskas olo, väsyttää myös helposti ruokailun jälkeen. Tuo ilmiö on nuyt poissa , samoni vatsan turvotus ja nestettä on poistunut kehosta.
Kokonaan en hiilihydraateistakaan luovu koska siitä lääkärit varoittavat.
Kuukauden ajan ylläpidän kokeilua, katson sitten miltä näyttää.
Makeata en syö nytkään, ei myöskään aiemmin kuin hallitusti.
Aamuisin syön voileivän, siitä en luovu.
Pitkälle viety karppaus on vaarallista mielestäni, samaa sanovat lääkärit.
Kun on sekä keliakia että laktoosi-intoleranssi, sitäkin kautta on oppinut suhtautumaan järkevästi ruokavalioon ja ruokavalion noudattaminen tuosta syystä on jo pakollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 10:20

Olen vähentänyt valkoisen jauhon ja sokerin osuutta ravinnossani jo ennen tätä karppaustouhotusta. Muuten en itse ole karppaaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.11.2011 - 21:49

Olen kauan sitten samalla idealla laihduttanut - silloin sillä ei ollut nimeä eikä villitystä. Järki käteen tuossakin hommassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 03:57

Karppaamisesta ei ole kokemusta, mutta veljen vaimo karppasi monta kiloa. Joten kannattaa kokeilla.